Time is flying on Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Time is flying on Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Time is flying on Bali

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

14 Maart 2011 | Indonesië, Bali

Woensdag was mijn nekkie weer aardig beter, dus ik was weer helemaal blij. Die ochtend eerst even met school bezig en ’s middags begon de poolparty van Soraya en Quirine. Soraya was die dag jarig en Quirine was tijdens Nyepi jarig geweest, dus hoog tijd voor een feestje! Achter de ‘Sunset Bar’ (een heuse bar in het zwembad) stonden Aldrich en Marleen heerlijke cocktails in elkaar te flansen, uit de mega boxen kwam lekkere muziek en in het zwembad lag een wereld aan ballonnen waar we ons mee vermaakten. Die avond aten we met z’n allen in het hotel en om 20.30 uur lag ik al in me bed! Ik wou even een powernapje doen voor een uurtje, maar toen Lisanne me wakker maakte om half 10 ben ik gewoon weer verder gaan slapen…

Donderdag ben ik weer met school bezig gegaan en eind van de middag gingen we een drankje doen bij Potato Head. Dit is zo’n luxe lounge club aan het strand. Je kan er geweldig zitten en die avond was er ook nog eens een geweldige zonsondergang, dus een prima ontspannende afsluiting van een dagje school. Woensdag de 16e draait Mark Ronson, een Engelse DJ, daar en gaan we met z’n allen erheen. Dat wordt vast een gaaf feestje bij Potato Head;) Overigens wel de volgende dag een presentatie geven om kwart over 9. Dit ben ik hoop ik nog wel een beetje gewend van Leeuwarden..

Vrijdag 11 maart 2011 was mijn interessantste dag hier op Bali. We hadden deze dag onze Training Day. We moesten meelopen met een Spa & Health Evenement in Sanur. Ik was samen met Lisanne van de stage crew en we moesten het programma bijhouden van alle presentaties die werden gehouden op het podium. Voor de eerste presentatie, MUSE Make-up, moest Lisanne paraat staan als model. Haar haar werd gedaan en natuurlijk werd haar gezichtje ook mooi geplamuurd. Wel 3 lagen foundation kreeg madame op! Het eindresultaat was overigens wel erg leuk. Van de overige presentaties heb ik niks meegekregen, omdat ik toen samen met Bonnie ergens moest zitten om mensen het volgende te vertellen; ‘’This is no entrance, but the exit. If you walk straight ahead and then to the right, you can find the entrance’’. Wat heb ik dus de hele dag gedaan? Sudoku’s gemaakt, naar de Dunkin ’n Donuts gegaan om koffie te drinken, sigaretjes gerookt en me verder verveeld.. Deze dag stond dus in het teken van verveling en die duurde van 08.30 ’s ochtends tot 16.00 uur ’s middags. ’s Avonds hebben Lisanne, Quirine en ik ons weer getrakteerd op de travestietenshow in Bonita’s. We kwamen er toen wel achter dat 1x een travestietenshow meemaken eigenlijk wel genoeg was…

De volgende dag ging ik eerst ’s ochtends weer bezig met school en die middag gingen we naar Sanur op de scooter. Eerst hebben we daar even geluncht bij Double Dutch, ja ja. Op het menu stond bijvoorbeeld de ‘Nederlandse appeltaart’ (letterlijk), bitterballen en kroketten. En wat gingen we vervolgens eten? Broodjes brie en een tosti.. Niet zoveel Nederlands aan dus. Hier kwamen we ook een Nederlandse vrouw tegen van ongeveer in de 60. Zij was met haar man op vakantie en zaten in een luxe resort. Zij wou ons haar resort wel even laten zien en het strand. Wij volgden gehoorzaam, want de vrouw leek het erg leuk te vinden om ons alles te laten zien. We mochten zelfs even hun luxe beach suite zien. Deze was, natuurlijk, van alle gemakken voorzien. Dit resort was weer een om jaloers van te worden. Lisanne vroeg ook nog aan de man van de vrouw of hij het naar zin had op Bali. Het antwoord was erg duidelijk; Nee. Hij vond het resort erg mooi, maar het verkeer op Bali vond hij maar niks. Vooral al die scooters die overal in grote aantallen aanwezig zijn. Toen wij vertelden dat wij ook in het verkeer deelnamen, ging zijn hoofd naar boven en maakte hij een gebedje. Nadat we het aanliggende strand van het resort hadden gezien, gingen we weer terug op de scooter. We zouden eerst Sanur nog even ingaan, maar deze plannen veranderden nadat er een politie patrouille was. We moesten even ons internationaal rijbewijs laten zien. Lisanne had deze, maar ik niet.. Ik was dus flink de Sjaak, want ik moest even meekomen. Vervolgens wou een politieagent dat ik even een miljoen Rupiah zou dokken. Dus ik zei; ‘’Wat denkte gij wel niet, jonge?’’ Nee… dit heb ik niet gezegd. Ik zei; ‘’Last time I paid 100.000 Rupiah, so I’m really not paying a million Rupiah. Toen maakte dit politieagentje er 500.000 Rupiah van. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk door de omsingelde agentjes, dus ben ik akkoord gegaan. Wel weer 40 euro naar de filistijnen.. Toen was mevrouw Merle erg sjagrijnig en besloten we snel terug te gaan naar Seminyak om nog meer boetes te voorkomen. Misschien toch wel handig zo’n internationaal rijbewijs... Aankomende week maar eens naar een politiebureau om zo’n bewijsje aan te schaffen. Paar studenten hebben dit al gedaan en waren 200.000 Rupiah kwijt, dus dit zal ik ook maar eens doen.

Zondag ben ik weer de hele dag met school bezig geweest en rond 5 uur vonden Sarah en ik het wel tijd worden voor een stukje ontspanning. Toen zijn we samen naar Kuta gegaan. Even de winkeltjes bij langs en nog even gegeten daar. Eindelijk twee jurkjes weten te scoren!! Dus ik was helemaal blij, want ik had het kopen van kleren hier op Bali al als een afgedane zaak gezien. Misschien hielp die doelstelling erbij en was het me eindelijk gegund;) Ook nog wat armbandjes gekocht en weer heerlijk lopen afdingen deze dag. Gewoon bij je prijs blijven, of erg laag beginnen en dan zeggen; ‘’I come to you, than you have to come to me’’ en wanneer ze je niet serieus nemen weglopen. Helpt altijd!

Vandaag moesten we weer naar school en gingen we case 4 bespreken. We moesten een discussie houden over de budgetten die elke groep had gemaakt en de daarbij horende sponsorpakketten. Dit ging wel goed en de punten hiervan krijgen we donderdag. Daarna gingen we nog even case 5 opstarten, die we vervolgens donderdag al moeten afronden. Genoeg te doen dus..

Nou was het weer even ‘relaxtime’ en schrijf ik weer een leuk verhaaltje voor jullie thuis. Het blijft nog even relaxtime, want ik ga maar eens heerlijk een filmpje kijken en daarna is het ook alweer etenstijd. Morgen weer een nieuwe dag voor school.. Can’t wait! We zitten al wel weer in week 7! Ongelofelijk! Nog 2 weken school, daarna 1 studieweek (oftewel; een vrije week voor Lombok & the Gili’s) en daarna toetsweek. Voor ik weet is het alweer 10 april en vlieg ik naar Bangkok.. Ook niet heel verkeerd en hier begin ik ook erg veel zin in te krijgen. Vooral als ik de foto’s van studenten zie die nu in Thailand zijn. Really nice, but then again; I will be there too! So no worries!

Liefs,

x

  • 18 Maart 2011 - 16:29

    Fenna:

    Zo ken ik je weer! Na nekpijn gewoon weer vol feesten, ook al moet je weer vroeg naar college ;)
    Time flies!! nog even en je moduul (in Bali weliswaar) is alweer om en dan wordt het doorreizen naar Thailand :D
    geniet nog even van je tijd op Bali! Succes met de laatste weekjes school en vooral heel veel FUN :D xxx vanuit het bijna weer volle terrasjes in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 42473

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: