Goodbye Bali, Welcome Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Goodbye Bali, Welcome Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Goodbye Bali, Welcome Bangkok

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

10 April 2011 | Thailand, Bangkok

Waar zal ik eens beginnen….

Afgelopen week stond vooral in het teken van school. Vorig weekend bezig geweest met het script afmaken en het leren van de toets. Maandag de toets en dinsdag waren we vrij. Dinsdag nog even naar Kuta geweest met Sarah & Leanne, even wat souvenirtjes gescoord. Het thuisfront wil natuurlijk ook wat;) Woensdag hadden we onze d-day, oftewel de Defence Day. We moesten een presentatie houden over onze conference, deze moest tot op de puntjes worden uitgewerkt. Vervolgens kregen we hier pittige vragen over, zoals: ‘’Wat doe je als er een dag voor de conference een bom valt op de locatie?’’ Tsjah, en dan moet je je maar goed zien te verdedigen.. Wat te doen? Goed lullen dus.

Donderdag hadden we een barbeknoei bij Puri Sarong in Seminyak. Tijdens de barbeknoei zouden we te horen krijgen of we het moduul gehaald hadden of niet. Dit ging als volgt; Ze, onze zogenaamde ‘clients’, zaten in een ruimte en elke groep werd een voor een naar binnen geroepen. Ze begonnen bij het andere hotel, wat betekende dat ons hotel pas rond 8 uur aan de beurt was en wij pas rond 9 uur te horen kregen of we geslaagd waren of niet. Terwijl we er al om 5 uur moesten zijn!! Erg lang in spanning gezeten voor de uitslag dus..

Maar: IK BEN GESLAAAAAGD!! Al met al was het een erg pittige minor en ben ik blij dat ik er vanaf ben! Straks met een frisse start weer door naar Event Management 2! Maar die avond moest er natuurlijk wel eerst gefeest worden! We gingen met zijn allen naar Skygarden in Kuta en het was weer een top avondje! Vervolgens rond 04.00 thuis en hadden Aldrich en ik het briljante plan om op te blijven voor Stijn. Hij vertrok namelijk om 06.00 uur.. Maar ja, toen waren we rond half 5 toch wel erg moe en zijn we maar naar bed gegaan om een uur later weer wakker te worden. Daarna weer snel het bed in om vervolgens 4 uur te slapen en Merel om 10.00 uur weer uit te zwaaien.. Afscheid van hun leek wel een beetje op de scene waarin een van de Josephs het toneel moet verlaten bij het programma ‘’Op zoek naar Joseph’’. Of Zorro is het nu toch?

Na al het wakker worden en afscheid nemen ben ik naar school gescootert met Esther om mijn pakketje te lokaliseren. Er waren namelijk wel bonnetjes op school dat er pakketjes waren, maar ze waren niet afgeleverd. Hier zat ook mijn pakketje bij. Enig nadeel was dat op de bonnetjes geen naam van de postkantoor stond waar we de pakketjes konden afhalen.. Maar goed, samen met een security guard, een chauffeur en Frederike ging ik in de Stenden auto op zoek naar de pakketjes! Sinta, liefste werkneemster van Stenden, had uitgezocht waar het dichtstbijzijnde postkantoor zat en daar gingen we als eerste heen! Meteen raak! Mijn pakketje met mijn boeken voor Sports, Arts and Events, die ik moet herkansen in Bangkok, en andere spulletjes waren dan eindelijk daar! Vervolgens moest ik ook nog wat pakketjes van Stenden ophalen en daarvoor moest ik ook de paspoorten mee van het Stenden-personeel. Erg leuk om de 2e namen van iedereen te zien… Zij vonden dit helaas wat minder. Maar toch waren ze ook wel erg blij met me!

Zaterdag hadden we de BID voor Event Management 2 van 09.30 tot 16.00 uur. Ik moest met mijn nieuwe groepje (erg leuke groep trouwens!) een pitch doen voor een project, om deze binnen te slepen zeg maar. Dit is helaas niet gelukt, we hebben de 2e optie gekregen. Maar dit was niet erg, want die vonden we ook wel leuk. Eind van de middag ben ik nog even last minute met Aldrich en Esther naar Ubud gegaan. Ik was er nog niet geweest, maar het is een erg leuk plekje. We hebben eerst wat rijstvelden gezien (ik zal ze toch missen hoor..) en daarna hebben we Ketut Liyer gesproken. Hij is ‘de handenlezer’ in het boek Eat, Pray, Love. Een erg lieve man! Maar wel een beetje dementerend.. Hij heeft in een gesprek van enkele minuten wel 2x onze namen gevraagd en ons verteld hoe mooi we wel niet waren..

Vandaag stonden we weer lekker vroeg om het vliegtuig in te stappen naar Bangkok. Onderweg naar het vliegveld in Denpasar was zo raar… Dit was dan de laatste keer dat je door Bali reed. Heel vreemd idee. Na zoveel weken werd het ook wel een beetje je thuis.. We vlogen om 12.00 uur en kwamen om 15.00 uur aan in Bangkok na 4 uur vliegen.. Huh, denk je dan. Inderdaad, 1 uur tijdsverschil, muhaha. Vervolgens zijn we met 3 taxi’s richting onze appartementen gereden. Jens Dahlmann, moduulcoordinator van Event Management 2, was naar Bali gekomen voor de BID en vloog met ons mee terug. Erg handig dus, want hij kon mooi taxi’s voor ons regelen en ons naar de appartementen van Sita Villa brengen. Het gebeurde namelijk nog weleens dat studenten op een verkeerd punt werden afgezet…..

Aangekomen bij de appartementen zag er erg nice uit. Je hebt een oud & een nieuw gebouw. Lisanne en ik zitten gelukkig in het nieuwe gebouw en hebben een super relaxte kamer! Foto’s komen later! Ook hebben we eindelijk MEGA SUPER DUPERE INTERNETVERBINDING!!! In onze kamer nog wel! It’s just amazing! Dus foto’s kunnen eindelijk snel geupload worden. Alleen niet nu, want ik moet zo slapen. Naja, moet.. Het is 01.15 en me kamergenootje ligt al in bed en het enigste licht wat we hebben op de kamer is een TL-buis. Dus daar kan geen een mens van slapen of diegene moet wel zo goed verdoofd zijn…. Dit zal ik Lisanne maar niet aan doen..

In ieder geval hebben we vanavond gegeten met Frank uit Congo. Zijn neef studeert hier Hotelschool en hij was op bezoek voor drie weken. Dus hij kon ons mooi de omgeving laten zien;) Erg lekker gegeten bij een local tentje voor maar €1,-!! (rijst met kip, groenten en cashew nuts + een cola) Hoe geweldig! Op Bali was ik wel elke dag minstens 10 euro kwijt aan eten en drinken.. Dit zal me heel veel kosten besparen! Heerlijk vooruitzicht dus! Maar goed, daarna even wat boodschappen voor in onze koelkast, jaja, gedaan bij de 7/11. Daarna kwamen we terug en was Aldrich gearriveerd! Vervolgens even gerelaxt in het hotel en zijn Frederike & ik nog even weer met Aldrich meegegaan naar de 7/11, zodat hij ook nog even wat kon eten..

Morgen Future Park! Dit schijnt een grote Shopping Mall te zijn met grote cinema’s, bowlingcentra en noem maar op! Daar kunnen wij ons vast wel vermaken, dacht ik zo… Maar om deze dag door te kunnen komen, zal ik nu toch maar eens moeten gaan slapen. Daar doe ik Lisanne denk ik ook veel plezier mee!

Slaap lekker,

x

  • 10 April 2011 - 18:55

    Fenna:

    Merle!! Blij om te lezen dat je goed bent aangekomen in Bangkok!! En wat goed dat je de minor gehaald hebt ;) Gefeliciflapstaart :D!! Had ook niet anders verwacht!! ...zijn er moeilijke presentaties?..en worden er moeilijke vragen gesteld..? Merle lult zich er wel uit ;) haha!

    Op naar event management 2, nieuw avontuur, nieuw land!! Heel veel plezier in Bangkok!! :) ENJOY! xxxxx
    Liefs!!

  • 11 April 2011 - 03:42

    Lisanne:

    Dankjewel Merle!:-D

  • 14 April 2011 - 08:37

    Jenny:

    Gefeliciteerd met het behalen van je minor! :D

  • 14 April 2011 - 09:33

    Jan En Minie.:

    Hoi Merle.Nog gefeliciteerd met het behalen van je minor.Wat goed zeg.
    Ook nog bedankt voor het prachtige reisverslag.Er zat wel weer een mooi stukje humor in.Doe rustig aan en de groeten van Jan en Minie.

  • 17 April 2011 - 10:51

    Lydia:

    Zo, ben helemaal weer 'bij' met het lezen. Nog even de foto's bekijken en dan ben ik weer 'up to date'.. haha. Gefeliciteerd hoor, op naar deel 2!! Maar dat gaat vast helemaal goed komen. Groetjes van ons allemaal vanuit een een 'zonnig' Dedemsvaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 42482

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: