Eerste week studeren - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Eerste week studeren - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Eerste week studeren

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

03 Februari 2011 | Indonesië, Bali

Maandag begonnen we van 09.00 tot 17.00 met hoorcolleges. Dit was wel pittig. Hele dag luisteren, luisteren, luisteren… Tegen de middag begon iedereen met de ogen te rollen. Rond 5 uur gingen we naar het andere hotel, Puri Sarong, waar de andere helft van de Stenden-studenten verblijft. Hier kregen we allemaal het welkomstdrankje Arak, een sterk Balinees drankje. We kregen allemaal een slok, maar dit was genoeg na een lange dag om te voelen! Ook was iedereen van het hotel Taram Rosani blij dat ze voor dit hotel hadden gekozen en 125 euro extra betaald hebben. De studenten in Puri Sarong hadden namelijk last van muizen, vuilnis voor de deur, rode mieren etc. Wij hebben dan een keer een salamander in de kamer, maar verder is alles super mooi en netjes. Elke dag worden onze bedden opgemaakt en wordt de kamer schoonmaakt. Dit wordt wel even wennen wanneer ik weer terugkeer bij mijn ouders in de zomer……

De 2e studiedag begonnen we om 10.00 uur met hoorcolleges. ’s Ochtends kregen we een college van een Balinese zakenman in de evenementenbranche. Hij zat al 25 jaar in het vak en was nog nooit naar school geweest, maar was wel erg succesvol. Hij vond daarom ook dat je meer leerde in de praktijk dan uit studieboeken. Helaas moeten wij er wel aan geloven... Deze goede Balinese man was helaas slecht in een ding en dat was samenvatten. Hij vertelde een heel groot verhaal, maar de hoofdpunten had hij eigenlijk al aan het begin van zijn verhaal verteld. (Mensen die mij heel goed kennen, zullen nu vast zeggen; Goh merle, komt je dit niet bekend voor?) Na afloop van het hoorcollege kon je vragen stellen, maar elke vraag beantwoordde hij met een heel lang antwoord. Dan zei hij eerst het antwoord en dan begon hij weer met; ’But, than again…’ en dan kwam er weer een heel ander verhaal. ’s Middags kregen we nog een leuk hoorcollege van Amber. Zij hield ons lekker actief met een hoorcollege Creativiteit.

Woensdag hadden we ’s ochtends een opstart sessie voor CBL (case based learning). We moeten verscheidene cases maken met betrekking tot het bedrijf Nike. Cases maak je aan de hand van theorie en discussie met de groep, wat uiteindelijk een mooi rapport oplevert. Deze CBL-sessies krijgen we van een Balinese manager van een hotel op Bali. ’s Middags hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en heb ik ook weer mijn baantjes getrokken. ’s Avonds gingen we met z’n allen uiteten in een sushi-restaurant. Nooit gegeten, dus ik moest er wel een keer aan geloven. Na de eerste sushi had ik al een hele vieze smaak in me mond en de 2e was nog viezer. Nooit meer sushi voor mij!!! Daarna heb ik mezelf maar lekker getrakteerd op een Caramel Fruzzo, een ijskoffie. Na het eten gingen we door naar het stapleven van Kuta. Met z’n 17en hebben we Skygarden ‘onveilig’ gemaakt. Amber Herrewijn, docent op Stenden, ging ook gezellig met ons mee! Dit was een superleuk feestje en om 0.00 uur voelde ik me helemaal jarig!! Bonnie had ‘Like a G6’ nog even voor me aangevraagd en even voelde ik me net in de Ouwe Stoep staan met me vriendinnetjes uit Leeuwarden!

Donderdag was te brak voor woorden. ’s Middags ben ik nog wel met Bonnie, Quirine en Sara naar een grote Balinese markt geweest in Denpasar. Dit was echt super leuk! Vooral omdat wij echt de enige toeristen waren die daar rondliepen. Allemaal Balinezen verder! Ook hebben we lekker onderhandeld over de prijs van verschillende soorten fruit. Een vrouw wou 10.000 rupiah voor een fruitsoort, weet zo niet meer hoe die heet.. Een Balinese jongen vond het zo interessant dat wij zo konden onderhandelen dat hij er een filmpje van ging maken. Uiteindelijk hebben we 4kg fruit voor 20.000 rupiah meegenomen. Dit is ongeveer 2 euro, dus vrij goedkoop! Het is hier nu alweer 23.16 uur en morgen nog even een workshop Creativiteit. Daarna; weekend!! Nog even kijken wat we precies gaan doen.. Morgenmiddag na de workshop eerst maar even naar de wasserette en daarna even kijken wat we precies gaan doen zaterdag en zondag.

Liefs,

Merle

P.S. Ik ben nog wel 7 uurtjes jarig in Nederland, dus jullie mogen me blijven feliciteren hoor;)

  • 03 Februari 2011 - 15:37

    Paulinnnnneeeeee:

    Merle!

    Ouwe langdradige vertel vriendin van me! Het gaat daar hardstikke goed lees ik! Lekker bij het zwembad en in slaap vallen bij saaie colleges.

    En heeeeeeel erg gefeliciteerd met je alweer 20e verjaardag! Ik merk dat het daar alweer bijna over is, maar hier ben je nog wel een paar uurtjes jarig! Gelukkig heb je nog even aan ons gedacht bij een ouwe stoep nummer!

    Hier gaat het ook goed! Net gestart met leerbedrijf. Vandaag eerste dag. Moet een deel van het bevrijdingsfestival organiseren. Best leuk tot nu toe!

    Have fun! Groeten daar en lekker slapen denk ik :)

    Dikke kus Pauli (L)


  • 03 Februari 2011 - 17:14

    Nanda:

    Topper :D mooi dat alles daar helemaal naar het zin is! Geniet ervan! Liefs voor jullie

  • 03 Februari 2011 - 17:22

    Irene:

    Hé Merle!
    Wat een leuk verhaal, volgens mij heb je het daar wel naar je zin! :D
    Nog een keertje;
    Van harte gefeliciteerd!
    Heel veel plezier daar nog en vooral genieten!
    Liefs Irene

  • 03 Februari 2011 - 18:08

    Fenna:

    Merle!! Jarige jet!!!
    Ook middels deze weg nog van harte gefeliciteerdddd!! :D
    Zo te lezen heb je een leuke verjaardag gehad ;).. wel een pittig weekje lijkt me maar je zit wel even daar in een zonnig oord haha!! en wat een luxe dat je bed wordt opgemaakt wow!!! zo te zien aan de fotos zit je met een leuke groep mensen in een prachtland!! haha!! geniet er maar van!! ;) Leuk dat je alweer een verhaaltje erop hebt gezet! ben benieuwd naar de volgende!

    Voor nu welterusten 20-jarige!! en succes morgen met baantjes trekken en colleges en daarna maar een flinke cocktail aan het zwembad drinken dacht ik zo!!! hahah xxxxx liefs

  • 04 Februari 2011 - 00:28

    Annelot En Nadieh:

    Hee lieve Merle
    We hebben net al je verhaaltjes gelezen! Super leuk! Maak er een hele mooie tijd van en geniet van je verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 42500

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: