Veel goede indrukken in 2 dagen!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Veel goede indrukken in 2 dagen!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Veel goede indrukken in 2 dagen!!

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 Januari 2011 | Indonesië, Bali

Bali, 28 januari 2011
Samen met Esther, Quirine, Jelte en Lisanne reisde ik af naar Bali. Om 06.15 uur vanochtend vlogen we dan eindelijk vanuit Bangkok naar Bali. Gister waren we rond 12.00 uur in Bangkok. Eerst naar het hotel, dat Quirine had geboekt voor ons. 8 euro p.p. incl. ophaal/breng service van en naar het vliegveld!! Daar hebben we toen even lekker gedoucht en gerelaxt. Daarna zijn we met de Skytrain richting het centrum van Bangkok gegaan. Ontzettend veel gezien vanuit de Skytrain en aan de rand van het centrum zijn we een hapje gaan eten. Ik had rijst met garnalen besteld: ‘’Pittig!!’’ Gelukkig had ik er ook cola bij, anders kwam het niet goed. Na de eerste hap wende de ‘pittigheid’ al snel en was het ook nog eens super lekker! Na het eten waren we allemaal behoorlijk gaar en besloten we terug te gaan naar het hotel. Daar sliepen we rond 21.00 uur. Om 03.00 uur hadden we onze wakeup-service vanuit het hotel en om 03.30 uur gingen we alweer weg uit Bangkok. Veel leuke indrukken in weinig tijd!

Vandaag zijn we om 11.25 uur aangekomen in Denpasar, Bali. Eerste opzicht: wat een mooi land!! Maar; toen gingen Quirine en ik onze koffers van de band pakken en die werden al gelijk van ons overgenomen door een paar Balinezen van het vliegtuig. We moesten meelopen en vervolgens betalen. Ik had net geld omgewisseld van euro naar rupiah, maar mijn kleinste briefje was 100.000 Rupiah. Dit staat gelijk aan ongeveer 10 euro! Uiteindelijk heb ik ze dat gegeven voor Quirine en mij. Achteraf een hele gekke gewaarwording, want je weet zo even niet wat je overkomt. Volgende keer gewoon ‘Nee’ zeggen als iemand wat van me wil. Na dit vreemde incident gingen we met z’n allen naar de taxi’s, hier stond al iemand op ons te wachten van de Stenden University om ons naar het hotel te brengen.

We verblijven in een hotel dichtbij Kuta, een klein kwartiertje verwijderd van het centrum. Toen we daar arriveerden hebben we allemaal snel onze zwemkleren aangedaan en zijn we in het zwembad gesprongen. Very nice na ongeveer 20 uur vliegen! Vooral met de zon erbij is het zo onwerkelijk na een aantal koude maanden in Nederland!!! Daarna ging het vervolgens wel regenen, maar gelukkig was dat maar heel even. Rond 16.00 uur gingen we een stukje lopen en het gebied verkennen. Het verkeer is hier erg hectisch, dus als wandelaar naast de weg is het oppassen geblazen!! Vanavond hebben we met alle Leisure-meiden gegeten in hotel.. Dit was om & om eten en drinken, want de Balinezen nemen ‘relaxed werken’ waarschijnlijk wel heel serieus. Deze week maar eens zien of dat in elk restaurant geldt;)

For now; time for bed! Morgen rond 09.00 uur baantjes trekken in ons heerlijke zwembad! Jaja, dit hebben we afgesproken elke dag te gaan doen! En daarna waarschijnlijk naar Kuta om daar even te winkelen en aan het strand liggen….

Oja: Maandag begin ik met mijn studie. Een dag van 09.00 uur t/m 17.00 uur colleges & daarna tot 19.00 ‘borrel & bite-party’ bij het andere hotel met alle Event Management 1 studenten & medewerkers van Stenden University Bali. Maar we hebben iig nog 2 dagen om lekker te relaxen!!! En er zullen waarschijnlijk nog vele dagen volgen…

Welterusten! X

• 28 Januari 2011 - 15:22

Fenna:

Merle!! Gelukkig je bent weer op de bodem! haha! Moest wel even aan je denken toe je in je lucht zat!
    Maar gelukkig, je bent nu alweer in Bali! Goed geregeld zo'n hotel in Bangkok ;) Je zult wel veel meemaken, maar jou kennende: laat het maar op je af komen! haha! Echt onwerkelijk eigenlijk dat je gewoon alweer in het zwembad ligt weet ik veel hoeveel kilometers hier vandaan verwijderd! Meis, je gaat een toptijd tegemoet! Geniet er maar van!! :D
    En veel succes aankomende week met je eerste balineese studieweek!!! :D Liefs vanuit het koude Sneek

• 28 Januari 2011 - 18:24

Pauline:

Merle!

Leuke verhalen al! Zie dat je je verhaal 6 keer gepost hebt ofzo haha!

Lekker in het warme Bali dus... Ik zit hier in het koude Leeuwarden :(

Gelukkig heb je het al naar je zin!

Dikke kus Paul

• 28 Januari 2011 - 18:24

Pauline:

Merle!

Leuke verhalen al! Zie dat je je verhaal 6 keer gepost hebt ofzo haha!

Lekker in het warme Bali dus... Ik zit hier in het koude Leeuwarden :(

Gelukkig heb je het al naar je zin!

Dikke kus Paul

• 28 Januari 2011 - 19:43

Timo & Jenny:

Hee Merle,

Lees dat de eerste indrukken erg goed lijken? hopelijk gaat het naar school gaan in bali ook goed bevallen.

Heel veel plezier de komende maanden & we zullen je verhalen in de gaten houden!

Groetjes Timo en Jenny

ps. zal je oma af en toe ook de verhalen is laten lezen ;)

• 30 Januari 2011 - 11:28

Richard, Gea & Kids :

Hoi Merle,

Wij hebben net je reisverslag gelezen en waren nu al onder de indruk, dus reken maar dat we je volgen de komende tijd ;)
    We wensen je in ieder geval een hele leuke tijd in Bali.

Veel liefs vanuit Balkcity

• 30 Januari 2011 - 13:43

Hans:

Gelukkig ben je goed aangekomen! :) Nu dus lekker genieten van alle kansen en belevenissen.. Ben best jaloers hoor. ;-)

• 01 Februari 2011 - 21:12

Arie En Gea:

Hoi Merle, heb me net aangemeld om berichtjes te ontvangen als je nieuws plaatst. Leuk om je eerste verhaal te lezen en dat je goed aangekomen bent in Bali. Even een paar daagjes relaxen, zwembadderen en cocktails drinken. Klinkt goed. En nu natuurlijk 'zwaar' aan de studie, ha, ha. Benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes Arie en Gea.

• 03 Februari 2011 - 11:00

Arie En Gea:

Hoi Merle,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er mooi feestje van, maar dat hoef ik jou niet te zeggen, want dat gaat je ongetwijfeld heel goed lukken. Dan nemen wij vanavond ook wel een borreltje, want het is vandaag nationale ARIE-dag bij radio538, ha, ha. Dikke kus(sen) van Arie en Gea.