Sakit di Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Sakit di Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Sakit di Bali

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

13 Februari 2011 | Indonesië, Bali

Dit was me wel weer een weekje. Een hele week studeren op Bali is niet niks met allerlei leuke verleidingen.. Vorig weekend hebben we niet zoveel gedaan. Lisanne was ziek & Quirine en ik zijn die zaterdag nog even richting Kuta geweest. Daar nog even een strandlaken gekocht en een nieuw shirtje met bloemetjes! Och och, wat een vrolijkheid! Zondag hadden we een heerlijke rustdag aan het zwembad en zijn we lekker bij het hotel gebleven.

Maandag begon school weer in alle vroegte en hadden we weer verscheidene gastcolleges. Woensdag waren we vrij, dus vonden Soraya, Leanne, Sabrina en ik het wel een goed idee om dinsdagavond op stap te gaan. Dit was weer eens een super leuke avond in Kuta. Eerst met zijn vieren dansen in een club waar geen kip te bekennen was, daarna door naar een Reggaebar (super ‘chille’ muziek waar Lenny van TVOH het ook goed zou doen!). Vervolgens naar Bounty’s, hier waren voornamelijk Australiërs. En tot slot zijn we weer beland in Skygarden. Een megadiscotheek met 4 verdiepingen, maar wel erg leuk om in te verdwalen..

Voor de rest was het met school nog best wel druk. Donderdag gingen we case 1 afronden en de spokesperson (contactpersoon) was deze cbl-sessie ook de chair person (voorzitter). Ik was de contactpersoon van onze groep, dus ik moet ook de voorzitter zijn.. Onvoorbereid! Gelukkig kreeg ik 16 van de 20 punten voor mijn participatie. Dit is een nieuw systeem voor ons Leisure studenten, (hotelo’s hebben dit systeem altijd al gehad) maar dan moet je je medestudenten beoordelen op hun bijdrage aan de sessie. Luckly, I had my day!

Vrijdag hadden we nog een workshop ‘How to perform a pitch’. Toen moesten we met onze groep, van de workshops, een pitch houden over een nieuw verzonnen product. We moesten het product SOSRO, een soort van frisdrankje met verschillende theesmaken, combineren met een ander product. Wij hebben hiervan SOSRO cosmetics gemaakt. ‘’Wie wil er nou geen lipstick met een lekker theesmaakje? Mmmm..’’ Die middag en avond ging ik nog even Seminyak in met een jongen die ik vorige week had ontmoet op mijn verjaardag tijdens het stapleven. Hij was op zijn 7e verhuisd van Nederland naar Australië. Erg interessant dus voor iemand die al vanaf kleins af aan naar Australië wil backpacken!

Zaterdag gingen we met de oom van Lisanne naar Gunung Batur (1412m). Dit is de meest actieve vulkaan op Bali en wij reden er even overheen! Deze vulkaan was al iets van 10 jaar niet actief geweest en gelukkig die zaterdag ook niet. Samen met Lisanne, haar oom Tom en Quirine ging ik die dag op pad. Lisanne’s oom en tante hebben 9 jaar in Indonesië gewoond, waarvan 4 jaar op Bali. Hij kon ons daardoor veel vertellen over Bali en dat was natuurlijk super leuk! Hij had een auto gehuurd en die was erg comfortabel om een dag in te zitten. Verder zijn we vanaf de rand van de vulkaan naar beneden gegaan, zodat we Lake Batur ook nog even mooi konden bekijken. Daarna weer naar boven en beneden waar we vervolgens door de rijstvelden naar het hotel van Lisanne’s oom gingen in Sanur. Hij verbleef via zijn werk in een soort van Dutch Village. Echt allemaal Nederlanders!! Later vertelde Lisanne’s oom dat er ook wel redelijk veel Nederlanders eigenaar waren van een restaurant daar in de buurt. Dus wat deden we? Lekker eten bij een restaurant van Nederlandse eigenaren en bijna allemaal Nederlandse gasten!

Vervolgens in de taxi begon mijn buik wat te rommelen en Quirine had er ook al last van. Die nacht was een hel… Normaal is de slaapkamer waar je je meeste uren doorbrengt in de nacht, maar dit keer was het bij mij voornamelijk de badkamer. Zondag de hele dag op bed gelegen en goed verzorgt worden door Lisanne en Quirine. Van Quirine kreeg ik Norit en ORS en Lisanne zorgde ervoor dat ik genoeg water bij me had staan en biscuitjes om nog wat voedsel binnen te krijgen. Nu heb ik al 2 boterhammen met pindakaas gegeten (Jaja, ook dat hebben ze hier! Niet alleen rijst). Straks nog even skypen met mamsie en dan maar weer eens me bedje opzoeken.. Hopend op een betere nacht!

Slaap lekker allemaal,

X

  • 13 Februari 2011 - 14:24

    Pauline :

    Merleee... Kut dat je ziekjes was/bent zeg! Hoop dat je je nu weer wat beter voelt!

    Ik heb je ook aangemeld op skype en heb een webcammetje gekocht dus we kunnen binnenkort ook even naar elkaar zwaaien :)

    Krijgen Fen en ik ook nog een prive mailtje? ;) haha!
    Ben erg benieuwd!

    Dikke kus (L)

  • 14 Februari 2011 - 13:09

    Fenna:

    Merle!!! was een avontuur allemaal!! En onvoorbereid in een les zitten he, foei! haha! en wat leuk dat Lisanne haar oom er ook is, heb je dus een echte gids daar! haha! wel balen dat je ziek was, maar je weet wat berber zei he, de ORS kwam dus nog van pas :p
    haha! Heel veel fun meis! ben benieuwd naar je volgende story! XXX

  • 16 Februari 2011 - 19:11

    Myrthe:

    Hej meid!! Wat een verhalen man! hoop dat je je wat beter voel!

    ha hoorde dat het skypen met pauline leuk was alleen zag ze je niet helemaal goed of najah je beeld liep vast ;)

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 42472

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: