Red eye di Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Red eye di Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Red eye di Bali

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

21 Februari 2011 | Indonesië, Bali

Het is alweer maandag en in volle vaart ging er weer een week voorbij. Als allereerst wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar reacties. Leuk om te lezen dat iedereen mijn ‘belevenissen’ leest;) Moet alleen wel zeggen dat ik niet zoveel tijd heb om iedereen persoonlijk een reactie terug te doen, dus wil je echt graag een reactie van me; mail me dan even:)

Vorige week maandag was ik weer topfit! Gelukkig bleef het bij een nacht & een dag! Die maandag, dinsdag en woensdag waren we vrij… En inderdaad, het leven is hier mooi. Maandag ben ik met Lisanne, Quirine en Bonnie naar Kuta Beach gegaan. Daar heerlijk liggen zonnen en de woeste zee in. Tijdens onze zonuurtjes werden we om de 5 minuten ‘belaagd’ door vrouwen die armbanden verkochten en massages wouden geven, balinese jongens die ons wel even surfles zouden geven op hun board, de ijscoman met superkleine ijsjes voor een hoge prijs en mannen die rondliepen met kussens en daarmee kreunende geluidjes maakten hoe heerlijk die kussen wel niet waren..

Dinsdag en woensdag waren 2 dagen waar we even volop bezig gingen met school. Donderdag hadden we een pitch voor case 2 en vrijdag hadden we de deadline voor ons Initiative Report. Dit is gelukkig allemaal goed gegaan. Wel benieuwd naar de resultaten.. Vrijdagavond gingen we uit eten met een groep internationale studenten van Stenden University Bali. Met een groep van zo’n 40 man zaten we in een restaurant. Dit was met het betalen van de rekening ook erg fijn… Na het eten zijn we nog even doorgegaan naar Rumours, een soort van eet/poolcafe. Rond 12 uur weer terug naar het hotel gelopen en ik lag er [jaja!] half 1 alweer in.

Volgende ochtend: 7 uur opstaan!! [op een zaterdag wel te verstaan!!] Rond 8 uur vertrokken we met 15 man richting Amed om te snorkelen. Onderweg nog gestopt bij een tempel met heel veel water, super mooi! [Foto’s komen overigens later nog een keer ivm supertrage internetverbinding] Toen na een heuse ‘bumpy ride’ aangekomen in Amed. Daar gesnorkeld naar een Amerikaans wrakschip dat al wat jaartjes op de bodem lag. Na lang zoeken eindelijk gevonden! In de tussentijd wel hele leuke vissen gezien;) Hiervan heb ik overigens ook nog foto’s, want Naomi had een onderwater camera meegenomen. Erg handig voor de snorkelfoto’s.. Na het snorkelen hebben we even geluncht en zijn we weer in het busje gestapt richting een oud paleis van de koning. Ook niet een heel verkeerd optrekje moet ik zeggen. Mooi park eromheen, waar menig Balinees komt om te hardlopen. Daarna weer op weg naar het hotel, maar… een dag is niet afgesloten voor de zon ondergaat. Dus gingen we ondertussen nog even stoppen bij een strand om de zonsondergang te bekijken. Dit was ook weer even een goed moment om een sigaretje te doen. Dit keer op z’n balinees, want ik kreeg een heerlijk sigaretje met een of ander kruidensmaakje van onze chauffeur Putu. Die avond lag ik eindelijk eens voor 12 uur in me bedje en heb ik geslapen als een roos… [Overigens wel met een ontstoken oog van waarschijnlijk het snorkelen…]

Zondag eerst lekker aan het zwembad gelegen en erin natuurlijk. Zo’n zwembad is gewoon niet te weerstaan. Rond 5 uur vertrokken we vanaf het hotel in Seminyak naar Kuta centrum. Heerlijk gelopen langs het strand met overal voetballende Balinezen. Dit was iets meer dan 1 uur lopen, dus ik denk dat ik me moeder hier weer erg trots mee maak [?] Af en toe had ik wel de verleiding om te vragen of ik even mee mocht voetballen, maar vrouwenvoetbal wordt hier nog zo ondergewaardeerd dat ik bang was dat ze me allemaal vierkant zouden uitlachen. Toch kwam er spontaan nog even een balletje naar me toe rollen dat ik hem vriendelijk heb terug getrapt. Ze stonden versteld dat een meisje zo goed een bal kon trappen! Nee… dit was helaas niet waar, ze gingen gewoon verder voetballen… Snik. Aangekomen in Kuta centrum gingen we eerst even eten en daarna hebben we nog even geshopt. Ik begin dat afdingen trouwens steeds leuker te vinden;)

Vandaag begon onze fieldtrip week beginnend met de Bali International Convention Center. Deze bevindt zich in Nusa Dua en is omringt door resorts. Ook al hebben wij in ons hotel niks te klagen… Na het zien van de Westin Resort werd ik toch wel een tikkeltje jaloers. Daarna door naar GWK Cultural Park, dit was een soort van park met moderne sculpturen. Ik zelf vond dit niet heel erg bijzonder.. Vervolgens weer terug naar het hotel om in het zwembad te duiken na een té warme dag. Vanavond nog even met een groep gegeten bij een Warung. Dit zijn kleine Balinese eettentjes voor een schappelijke prijs en heerlijk eten. Morgenmiddag eerst nog even een client meeting voorbereiden met me groepje voor case 3 en daarna worden we om 3 uur opgehaald om naar Uluwatu Temple te gaan. Woensdag hebben we weer een vrije dag en ga ik misschien eindelijk het surfen eens uitproberen.. Tsjah, ik zal er toch een keer aan moeten geloven. Wel hopend dat mijn ontstoken oog dan helemaal voorbij is, want zout water doet daar ook niet veel goeds aan..

Donderdag gaan we raften [super veel zin in!!!] en vrijdag gaan richting Bali Village Life om te zien hoe Balinezen precies leven. Maar hier zal ik later nog uitgebreid over vertellen, dus wees maar niet bang!

Nu zal ik me nog maar even mengen in de groep, want na het typen van dit bericht heb ik me wel weer genoeg afgezonderd voor een week, haha. Niet dat ik dat heel erg vindt, want een verhaaltje typen voor jullie thuis in Nederland vind ik namelijk ook erg leuk hoor:)

Dikke kus en een fijne avond nog,

X

  • 21 Februari 2011 - 16:18

    Fenna:

    Hee Mer!! :D
    Wow, weer een verhaal! Doe je goed ;). (Toen ik stage liep in Spanje kwam dat er niet iedere week van, wat oa mn moeder niet zo leuk vond :p). Goed te horen dat je weer helemaal beter bent (behalve dat je dan ontstoken oog hebt opgelopen..hoe je dat nou weer voor elkaar krijgt, haha). Maar wat een belevenissen daar! Naast het studeren voldoende tijd om leuke dingen te doen. Jullie hebben echt al veel gedaan in die weekjes ;).. En snorkelen, hoe gaaf!! en straks nog raften en surfen! echt super gaaf!
    Heel erg veel plezier!!

    Dikke kus vanuit het zonnige maar (nog) koude NL xxx

  • 22 Februari 2011 - 10:39

    Sanne & Hillie:

    Hey Merle!!
    Wat beleef jij veel zeg!! leuk om al die verhalen te lezen!!
    ookal weer sjans lezen we, hahah ;) Heel veel succes en nog meer plezier!! we blijven je volgen!!
    Groetjes Sanne & Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 2883
Totaal aantal bezoekers 42460

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: