Two weeks past & three weeks left - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Two weeks past & three weeks left - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Two weeks past & three weeks left

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

07 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Ten eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties van de afgelopen weken, altijd erg leuk om te lezen! Maar meestal vergeet ik jullie te bedanken bij het maken van een nieuwe blog, dus bij deze wil ik jullie alsnog erg bedanken! Over 3 weken, wanneer ik (al)weer thuis ben, jaja, mogen jullie allemaal langskomen om alle foto’s te zien & mijn ‘saaie’ verhalen aan te horen:)

Woensdag de 27ste had ik eerst weer s’ ochtends een CEO-meeting met mijn groepje en verder ben ik die dag met school bezig geweest om de boel weer te verbeteren voor de volgende cliëntmeeting. Donderdag is namelijk altijd de deadline voor je eigen deel en alle delen worden dan samengevoegd voor in de hand-out. Deze moet altijd vrijdagochtend voor 10.00 uur naar de external & internal cliënt worden verstuurd. Die avond gingen we weer eens naar de bioscoop en deze keer was het tijd voor de Fast & the Furious! Dit was nog steeds voor Tamara’s verjaardag, want we hadden haar met de groep een avondje uiteten & bioscoop beloofd. De verhaallijn van de film was niet echt boeiend, maar het kijken naar knappe mannen in snelle wagens is natuurlijk altijd leuk. Na de film ben ik nog met Aldrich, Lisanne en Esther heerlijke buckets gaan drinken bij de Sweet Duck. Buckets zijn emmers gevuld met een soort van cocktail met veel ijs, dus die avond kwamen verscheidene cocktails in het emmertje terecht! Elke avond speelt er een live band bij de Sweet Duck die Thaise nummers zingen en waar veel Thaise studenten op af komen. Er hing dus een gezellige Thaise sfeer die avond!

Donderdag een beetje brakjes opgestaan, want die buckets kwamen toch wel een beetje hard aan. ’s Middags zijn we bij Mana Mana, als ik het goed schrijf in ieder geval, gaan eten. Hier heb ik voor het eerst weer eens een pasta met zalm gehad na al die weken rijst. Vervolgens gingen we richting het zwembad en kreeg ik tijdens het zwemmen last van mijn buik. Toen maar terug naar Sita Villa en heb ik verder de hele dag weer lekker op bed gelegen. Vrijdag was het nog niet echt beter, dus heb ik ook niet zoveel uitgevreten. Of het kwam door de nieuwe lading pillen of mijn buik is nu alleen nog maar gewend aan rijst;) Zul je zien dat ik straks in Nederland een Dutch Belly heb, omdat ik dan weer moet wennen aan alle stamppotten!!

Zaterdag was het alweer een stuk beter en moest ik van mezelf weer even weg uit Sita Villa. Samen met Lisanne & Quirine ben ik naar MBK, een shopping mall, geweest waar zij hun op maat gemaakte pakken op gingen halen. Eerst hebben we even geluncht bij Au Bon Pain en daarna zijn we door gegaan naar de pakkenmakers! Beiden hebben zeer mooie pakken laten maken! Ik zelf vond het niet echt nodig om een op maat gemaakte pak te laten maken, want a)Ik heb er het geld niet voor en b) Ik verwacht niet dat ik tijdens mijn afstudeerstage dagelijks in pak moet lopen. ’s Avonds ben ik voor de verandering maar weer eens naar de bioscoop gegaan met Aldrich, Esther & Lisanne, dit keer naar Pirates of the Caribbean 4!!! En hij was leuk!! Alle acties van Jack Sparrow maken de film gewoon ge-wél-dig!! Als deze man in het echte leven zou bestaan, had ik hem graag willen ontmoeten! Maar ik heb niks te klagen, ik heb Tom Cruise hier wel in Bangkok ontmoet;)

Zondag zouden we om 10.00 uur vertrekken vanuit Sita Villa naar de Railway Market. Met een groep van 14 man hadden we een busje geregeld vanuit school. Dit busje zou ons om 10.00 uur komen ophalen, maar nee… 1 uur later kwam de goede jongen eens aanzetten met zijn busje. Hier in Thailand nemen ze de afgesproken namelijk niet zo nauw. Nou hoe geweldig voor iemand die altijd te laat is;) Maar het vervelende was dat ik deze keer de eerste persoon bij het ontbijt was en gewoon klaar op afgesproken tijd. Én dan vervolgens een uur wachten is best kut. Dus bij deze, mijn excuses voor de mensen die ik ooit een uur (of meer….) heb laten wachten! Tegelijkertijd wil ik ook zeggen dat jullie nu niet moeten verwachten dat ik altijd op tijd ben:) Na een paar uur kwamen we dan aan bij de Railway Market! Deze markt bevindt zich letterlijk op een treinspoor. Om de 3 uur gaat er ongeveer een trein door de markt en wordt alles binnen 2 minuten opgeruimd nadat de fluit gaat en nadat de trein is gepasseerd wordt alles weer snel opgebouwd. Erg gaaf om te zien! Vooral als je dicht naast het spoor staat, de laatste groenten en vissen nog op het spoor ziet liggen en de trein er doorheen komt walsen. Voor een goede indruk, verwijs ik jullie door naar mijn picasa webalbum: https://picasaweb.google.com/102706226934300385300/Bangkok2011?authkey=Gv1sRgCJat9tTUs-Hcfg#

Oja, en nog een lachertje voor jullie thuis: Ergens bij de Railway Market ben ik nog uitgegleden in het cement en de goede man die ermee bezig was moest het weer helemaal overnieuw doen. Hij was een beetje boos en ik voelde me een beetje lullig, maar ik kreeg nog wel even paar scheppen water over me voet heen, gelukkig! Deze Thai zal mij denk ik niet snel vergeten;)

’s Avonds was het weer tijd om op stap te gaan! Samen met Aldrich en Sabrina ging ik naar Khao San Road voor een kroegentochtje! Eerst rustig op een terrasje begonnen en daarna werden we aangesproken door een Thai in een Hawaiaans pakje met een oversized witte zonnebril op zijn neus. Deze man was 54 jaar en was al 20 jaar aan het ‘proppen’. Dit kon je ook wel zien toen Sabrina aan hem vroeg of hij even zijn zonnebril af wou zetten;) Deze avond verder leuke mensen ontmoet en op het eind belandden we op straat met leuke muziek uit boxen en biertjes van de straat! Samen met Thaise, Engelsen, Spanjaarden, Nederlanders en Afrikanen een mooie afterparty op straat gehouden!!

Maandag heb ik aan de ene kant veel gedaan en andere kant weer niet, oftewel een gaar dagje gehad. Dinsdag hadden we onze 6e cliëntmeeting en deze ging weer als usual. Inderdaad, ik heb hier ook niet zoveel aan toe te voegen. Na wat schoolwerk was het om 16.00 uur tijd voor de Thaise Cooking Class!! Met een groep van ongeveer 10 man gingen we Thais leren koken onder begeleiding van Nat, een Thaise vrouw die de kooklessen verzorgt. Het voorgerecht waren Thaise loempia’s en het hoofdgerecht was kip met cashewnoten en oestersaus. Vooral de paprika’s & de uien die we erbij moesten gooien, vond ik erg leuk. Na het uitvissen na die tijd, was het nog steeds een lekkere maaltijd gelukkig!

Woensdag hadden we dan weer onze CEO-meeting om kwart over 9 en verder ben ik die dag weer met school bezig geweest. Die avond ben ik met Lyzette, Tamara en Lisanne richting Khao San Road gegaan. Zij wouden daar even een hapje eten, beetje souvenirs shoppen en een bus boeken naar Phuket. Vervolgens werd het weer een latertje, want we belandden in de Roof bar met een leuk live bandje en lekkere Chang biertjes! Donderdag was weer een gare dag en ben ik met Anna & Claudia naar school gegaan, waar Claudia kaarten ging posten en Anna naar de Rangsit shop wou. Ik had toch niet veel beters te doen, dus ik ging gezellig mee! Vervolgens nog een ‘’I love RSU’’ shirt gekocht, oftewel Rangsit University. Een leuke herinnering aan deze universiteit, dacht ik zo;) Die avond zijn we met alle Ko Samed mensen richting Future Park gegaan om kaartjes te regelen voor de bus en hebben we er nog even gegeten.

Vrijdagochtend vertrokken we om 09.00 uur vanaf Future Park richting Ko Samed. Zo heerlijk om weer vanaf een gammel bootje op de pier van een eiland te komen. Met een songtaew, open truck taxi, gingen we richting het National Park, hier was de ingang van het strand. Om het strand op te kunnen, moet je eerst voor het National Park betalen: Westerse toeristen moeten200 baht betalen en Thaise toeristen maar 100 Baht, zo oneerlijk! Eerst vonden we het een beetje raar dat je moest betalen om vervolgens het strand op te gaan, maar later hoorden we wel dat dit wel echt moest en er geen andere manier was om het strand op te gaan. Eerst hebben we na de bus/boot reis van in totaal 3 á 4 uurtjes maar eens geluncht. Daarna hebben we uiteindelijk het ‘National Park’ zijn 5 euro gegeven en zijn we met onze backpacks het strand opgelopen. Slippertjes in de hand, backpack op de rug, zweet op je rug van de brandende zon en je voetjes in het water… Heerlijk! Vervolgens hebben we eerst een hotelkamer geboekt en zijn we daarna weer richting het strand gegaan. Hier hebben we heerlijk bij een tentje drankjes gedaan en gekletst. Al snel waren we paar uurtjes verder en zijn we wat gaan eten. Na het eten zijn we richting het hotel gegaan om te douchen en ons klaar te maken voor het stappen. We gingen die avondje naar een heerlijke gay-club, want alle homo’s van Thailand waren uitgestroomd naar Ko Samed leek het wel! Wel een erg leuke avond gehad, vooral omdat een van ons een beetje te diep in het glaasje had gekeken en zij ons veel leuke momenten bezorgde die avond.

Zaterdag werden we wakker met regen. Veel regen. Alles stond blank en overal was het lekker modderig. Ik sliep met Bettina en Lena op een kamer en we werden al vroeg wakker en waren rond 10 uur alweer fris en fruitig voor het ontbijt. De rest lag nog te slapen en na het zingen van; ‘’Beggin, beggin youhouu, please stop the rain’’ door Merle Schottert, stopte de regen! (Ja, maar dat is echt waar!) Dus toen zijn we maar snel met zijn drieën richting een van de restaurants gelopen bij het strand waar we hebben ontbeten. Na het ontbijt hebben we wat geshopt en heb ik nog een heerlijke oliemassage gehad! Eind van de middag klaarde het wat op en hebben we nog even op het strand gelegen met z’n allen. Daarna even gedoucht en snel klaargemaakt om eerst te eten en vervolgens de vuurwerkshow te bewonderen die om half 9 begon bij de Ploybar! Dit was echt amazing!! Allemaal Thaise/Cambodjaanse gespierde barjongens op een rij spelend met vuur. Deze vuurwerkshow was toch wel een tikkeltje mooier zelfs dan die van op Ko Phi Phi! Vervolgens na de show was het tijd voor limbodansen onder een stok met vuur, touwtrekken en door een ring van vuur springen. Met touwtrekken wou iedereen wel mee doen, maar zelf met vuur spelen ging ons allemaal iets te ver. Die avond uiteraard weer de nodige tentjes bezocht en ook weer besmeurd met verscheidene kleuren verf. Na een paar uur was ik hier wel weer zat van en heb ik het er maar weer afgehaald;) Rond 04.00 uur werd ik opeens gebeld door Esther, die al eerder was weggegaan met Anna & Oksana, dat de kamer van Anna, Oksana & Sonja overhoop was gehaald en ze vroegen zich af of dit bij onze kamer ook het geval was. Iedereen snel terug naar het hotel, maar nee, onze deur was dicht, alles lag nog precies hetzelfde en dus maakten wij ons geen zorgen..

De volgende dag wou ik mijn Ipod aansluiten aan boxjes, maar ik kon mijn Ipod nergens vinden... Bleek dat er ook geld van onze kamer was gepakt, wat naast mijn Ipod lag. Alleen het rare is dat Bettina’s portemonnee ook op haar bed lag, maar hier niks mee is gedaan. Ook de Ipod & MP3-speler van Sonja & Oksana bleken gejat, maar er lagen nog zoveel meer waardevolle spullen op de kamer zoals camera’s, maar deze zijn niet gejat. Erg vreemd allemaal dus! Esther, Soraya & Marleen deelden ook een kamer, maar hadden de sleutel meegenomen i.p.v. bij de receptie achtergelaten. Dit hadden wij, Bettina, Lena & ik en Anna, Oksana & Sonja wel gedaan. Bleek later dus dat de vrouw van de receptie tegen Esther, Soraya & Marleen had verteld dat er niemand van het personeel bij de receptie is s’ nachts en de sleutels dus onbemand in het doosje liggen. Dit was nooit doorgekomen bij ons zessen, dus wij lieten hem elke keer achter…. Mooi *** dus. De terugweg reizen zonder muziek was dus ook niet leuk! Die middag nog wel op het strand gelegen, want het was heerlijk weer! Rond 17.00 uur hebben we de boot gepakt en om 22.00 uur arriveerden we weer in Sita Villa!

Gister ben ik samen met Sabrina naar de Grand Palace en Wat Pho geweest. Jaja, met Sabrina doe ik een beetje de culturele dingetjes, haha! Voor de 3e keer was ik dus bij de Grand Palace en drie keer is inderdaad scheepsrecht! Het verkeer zat mee en dit keer gewoon een ticket gekocht i.p.v. de onbruikbare schoolpas. De Grand Palace bestaat uit verschillende tempels, musea en regeringsgebouwen. Elk ‘gebouw’ heeft weer zijn eigen constructie, kleuren en versieringen. Super mooi om te zien, vooral als de zon scheen op de daken en je het goud zag glinsteren. Daarna zijn we doorgegaan naar Wat Pho. Dit is een grote tempel die onderdak biedt voor vele boeddha’s en met name is Wat Pho bekend om de liggende boeddha. Deze is gigantisch!! Alles was echt schitterend om te zien, echt een aanrader als iemand nog eens naar Bangkok gaat;)

Vandaag hebben wij dan eindelijk onze laatste cliëntmeeting gehad en zijn we al begonnen aan de voorbereidingen voor de eindpresentatie van dinsdag. Aankomend weekend blijf ik in Bangkok of ga ik misschien nog dagtripjes doen buiten Bangkok, maar vooral de laatste dingen voor de eindpresentatie doen & alvast leren voor mijn herkansing van Sport, Arts & Events toets op maandag de 20ste. Ik heb echt zo’n zin om me weer te verdiepen in deze stof en lekker te studeren in dit heerlijke land waar ik wel leukere dingen kan bedenken om te doen.. Maarja, als ik deze toets niet haal mag ik niet met mijn afstudeerstage beginnen na de zomer. Dus ik moet nog even de motivatie hoog houden!

Sawadee ka!

X

  • 07 Juni 2011 - 08:35

    Pauline :

    Ik neem aan dat die excuus voor te laat zijn ook redelijk vaak voor mij
    zijn ;)
    Ik ga er maar vanuit. Haha

  • 07 Juni 2011 - 08:48

    Merle Schottert:

    Haha, ja die excuses geldt vooral voor jou paulio! ;)

  • 07 Juni 2011 - 08:51

    Lydia:

    Heey Mere,

    Heb al je verhalen weer van a tot z gelezen en je foto's bekeken; gaaaaaafff, Meid wat heb jij een top tijd daar zeg. Geniet d'r nog maar van en nog ff flink an de studie he, succes!! Ik ga nu 2 dagen naar Zeeland.. dusss... Groetjes van ons uut De Voart

  • 07 Juni 2011 - 11:24

    Fenna:

    sawadee ka merle!! wat ben jou ook een prachtmens! haha ik zie jou echt al lopen daar en over het cement vallen haha! en wat goed voor je dat jij ook eens moest wachten haha, weet je ook hoe dat voelt :p.
    heel veel fun de laatste weekjes! en wel heelhuids terugkomen he! en...pak de boeken erbij! je moet sae halen! ;) XX

  • 07 Juni 2011 - 12:23

    Jan En Minie.:

    Ha die Merle.Wat een prachtige verhalen.Wij genieten er elke keer van.Nog succes met je studie.Groetjes uut de Balk.Liefs Jan en Minie.

  • 09 Juni 2011 - 17:37

    Jan En Minie.:

    Zojuist de fotos van jouw bekeken samen met Minie.Wat een prachtige fotos.Daar moet je wel even tijd voor uittrekken maar het is zeer de moeite waard.415 stuks.In 1 woord geweldig.Nou Merle maar gauw weer tot wederhoren en de groeten van Jan en Minie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 42468

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: