Gelukkig hebben we de foto's nog! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Gelukkig hebben we de foto's nog! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Gelukkig hebben we de foto's nog!

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

27 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Vrijdag was nog even een schooldagje en verder heb ik die dag niet zoveel spannends beleefd. Zaterdag gingen we dan eindelijk fietsen in Bangkok! Dit wou ik al heel lang en eindelijk kwam het er dan van! Met een groep van 7 meiden gingen we dan fietsen met de tourguides van ‘Co van Kessel’ door Chinatown. We hadden 2 gidsen en de Thaise gids voorop kon zelfs een paar Nederlandse woordjes. Zo was het af en toe: ‘’Pas op, poes!’’ of zelfs (!) ‘’Vooruit me de geit’’. Als ik eraan terugdenk lig ik alweer in een deuk. Hilarisch! Op onze fietsjes (again; met mandjes net zoals op de Gili’s) reden we door de smalste straatjes van Chinatown, kwamen we de vriendelijkste mensen tegen (zelfs een Thaise man die ‘’Goedemiddag’’ zei), vaarden we met een boot naar de andere kant van de rivier, liepen we over de bloemenmarkt van Bangkok en zagen we de mooiste tempels. Een heerlijk Thais dagje op z’n Nederlands!

Zondag pakte ik al vroeg de taxi samen met Lyzette, Frederike en Lisanne richting de Ewaran Waterfalls. Deze watervallen liggen boven elkaar op een berg in verschillende stappen. Elke keer weer even een stukje klimmen en je kwam weer bij de volgende waterval. In totaal waren er 7 watervallen en hebben we er 5 gezien. Toen vonden we het allemaal wel mooi geweest en met dat we naar beneden liepen begon het te regenen, dus perfecte timing! Eenmaal beneden was het tijd voor een ijsje en gingen we de taxi weer in. Deze taxi chauffeur verdiende zo op 1 dag €100 aan ons.. En nee, we zijn niet laks om een taxichauffeur te vragen voor een 4-urige reis, we zouden namelijk hetzelfde kwijt zijn geweest met een georganiseerde reis;) En ja, we kiezen voor de luxe manier van reizen…

Maandag deden we onze laatste voorbereidingen voor de eindpresentatie, zoals het printen van onze portfolio. Dit houdt in; notulen interne en externe meetingen, alle rapporten (initiative report, project plan en het script), evaluatie van ons als groep en individu & het program booklet en de technical manual. In totaal drie mappen vol!! Dus school; ‘’succes met doornemen!’’

Dinsdag hadden we dan onze eindpresentatie, deze verliep volgens plan en onze moduulcoördinator Jens zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Dus naar alle waarschijnlijkheid ben ik ook geslaagd voor deze minor! Na de presentatie gingen de Duitsers van onze groep al lekker aan het bier (lees: 11.30 uur), om te vieren dat school over was. Ik had dit gevoel helaas nog niet, want ik moest nog leren voor de toets die week erop. Dus ik proostte braaf mee met een cola’tje… ’s Middags zijn we weer lekker cappuchino’s gaan drinken bij Kafé La en zijn we daarna nog naar het marktje bij ons in de straat gegaan. Vervolgens weer op naar Sita Villa voor de afscheidsbarbecue. Een super afsluiting van het moduul met alle studenten. Uiteraard moest er ook gestapt worden! Met ongeveer de helft van de studenten (Ongeveer 20) gingen we naar Khao San Road. Een erg leuke avond!

Woensdag natuurlijk zo brak als een aap. Ik wou nog leren, maar mijn brakke hoofdje zou toch niks opnemen, dus ik besloot donderdag te beginnen. Vanaf donderdag tot zondag elke dag geleerd en afscheid genomen van iedereen. Sita Villa stroomde leeg en samen met Quirine bleef ik over om te leren… Eerst was ik erg ongemotiveerd en kon ik niks opnemen, vooral omdat iedereen verder klaar was en leuke dingen gingen doen. Ook kwam het afscheid van iedereen als een definitief einde van mijn studiereis. Alles is zo snel gegaan en ik heb zo genoten van alles dat je nog eigenlijk niet wil dat er een einde aan komt. Gelukkig heb ik een superlieve mama en vriendinnetjes die me nog even motiveerden om te blijven leren.. en dus deed ik dat. Uiteindelijk kreeg ik gelukkig meer motivatie, vooral na het kaartje van me moeder: ‘’Je kunt het… (als je maar wilt..) Mijn moeder is een hele slimme vrouw en ze weet dat ik haar niet teleur wil stellen, dus ging ik nog even keihard leren.

Maandag om half 2 hadden Q en ik dan onze Sport, Arts & Events herkansing. Rond 4 uur waren we klaar en kon ik eindelijk mijn ‘’afsluit-biertje’’ drinken samen met Q. Eindelijk wist ik wat mijn medestudenten gevoeld hadden de week ervoor; Vrijheid!! Tuurlijk hebben we veel vrij gehad, maar toch zat je altijd met school in je hoofd en vanaf dat moment na de toets hoef je nergens meer aan te denken wat met school te maken heeft. Heerlijk gevoel!

Dinsdagavond gingen we dan met een luxe VIP bus richting Chiang Mai. Na 10 uur, voornamelijk slaapuurtjes, kwamen we aan. Voor mijn gevoel hadden we dus maar 2 uur in de bus gezeten;) Om 06.00 uur kwamen we aan, eerst naar Julie’s Guesthouse (dit is een bekende backpackers hostel, maar zat helaas vol) toen maar door naar Mandala House, deze had om 10.00 uur wel een ruime kamer voor ons drieën. Eerst lekker ontbeten & daarna mochten we tot 10.00 uur in een kleinere kamer verblijven totdat onze kamer klaar was. Iedereen sprong gelijk op bed en zijn we lekker TV gaan kijken.

’s Middags zijn we naar Doi Suthep gegaan. Dit is een tempel die zich bevind op een berg met een geweldig uitzicht over Chiang Mai! Daarna hebben we verschillende ruines van tempels bekeken. Deze zijn we bij langs gegaan met een paard en wagen. Q, zoals ik in mijn vorige verslagen al wel heb verteld is een echte dierenvriend en vond het erg zielig voor het beestje omdat hij 4 mensen moest trekken. Achteraf kreeg hij wel ontzettend veel voedsel, dus dat maakte Q weer helemaal blij. ’s Avonds wouden we eten bij het Benelux Restaurant (deze had kroketten!!), maar helaas.. van alle restaurants die er zaten was alleen deze dicht i.v.m. met vakantie. Balen, maar gelukkig hadden ze bij het tentje ernaast wel een lekkere biefstuk! Na het eten zijn we naar de nachtmarkt gegaan, daar nog even rondgelopen & souvenirtjes gekocht. Rond 00.00 uur lagen we alweer lekker in onze goddelijke bedjes (lees: wel met een verzakking in de lattenbodem, dus een beweging teveel maakte al een krakend geluid. Gelukkig ben ik de rust haarzelf.. ahum..)

Donderdag was tijd om de jungle in te gaan. De jungle op z’n Merliaans welteverstaan: The Chiang Mai Zoo! De geweldigste dieren gezien achter slot en grendel! Wat een uitvinding voor de mensen die niet echt van de jungle houden! Ik heb me hier daarom ook reuze vermaakt! Lisanne & ik hadden de grootste lol om ‘’the son from the Family Baker’’ (Er lag een beker in een leeg aquarium) Tsjah, of je had erbij moeten zijn of je moet een erg grote fantasie hebben wil je dit begrijpen. Nadat we onze tassen hadden opgehaald bij het hotel en hadden gegeten, stapten we om 18.00 uur alweer op de trein richting Bangkok. We namen de second class sleeper en zaten naast 3 Amerikaanse jongens. Lisanne leerde deze jongens vervolgens hoe ze Beverbende moesten spelen, oftewel ‘’Beavermess’’. Een Amerikaanse jongen vond de Nederlandse spelbeschrijving echter interessanter en besloot deze a la americano voor te lezen. De tranen stonden in onze ogen van het lachen!

Om 21.30 uur was het bedtijd en werden onze bedjes opgemaakt. Als we nog wouden praten moesten we maar naar het restaurantgedeelte gaan. We besloten om lekker op onze bedjes te gaan liggen en nog even zachtjes te kletsen. Na enige tijd kwam de ‘’bedjes-opmaak-vrouw’’ en vertelde ons dat we stil moesten zijn. Het leek wel op een schooluitje; betrapt door de juf! En omdat we zo braaf zijn , deden we maar wat ons gezegd werd.. Midden in de nacht moest ik nog de wc. Ik naar de wc, loop ik terug, weet ik mijn nummer van mijn bedje niet meer.. Alle slaapvertrekken zijn namelijk hetzelfde; een blauw gordijn en een nummer aan de buitenkant. Gelukkig zag ik de Engels jongen, die ik paar uur daarvoor had ontmoet, aan de andere kant staan. Ik gebaren dat ik mijn slaapplaats niet meer kon vinden, want ja, ik moest natuurlijk stil zijn. Hij kwam vervolgens naar me toe lopen en uiteindelijk hebben we mijn vertrek weer kunnen vinden! Na deze succesvolle zoektocht heb ik deze goede Engelsman ook maar even gefeliciteerd, want hij was alweer 37 jaartjes jong geworden!

’s Ochtends om 06.00 uur kwamen we aan bij Rangsit Trainstation. Het plan was eerst om gelijk door te gaan naar Ko Samed, maar het idee om even naar Sita Villa te gaan om te ontbijten en douchen was toch ook wel erg verleidelijk. Dus gingen we eerst naar Sita Villa en rond 10 uur richting Future Park om daar op de bus te stappen naar Ko Samed, hier was ik al een keer geweest, maar we wouden de laatste daagjes chill afsluiten en dat kan erg goed op Ko Samed! Eenmaal aangekomen voelde alles weer oud & vertrouwd, alleen waren er paar gebouwen rond de pier met de grond gelijk gemaakt in de tussentijd.

Na eerst te hebben geluncht zijn we richting het strand gelopen om een slaapplaats te zoeken. Uiteindelijk zijn we weer naar Samed Green Bay gegaan waar ik dus al een keer eerder had verbleven. Heerlijke 2 dagen gehad: Fase 10-en, luieren op het strand, lekker eten (ook nog echte kroketten bij een restaurantje van een Nederlandse eigenaar. In 1997 was hij namelijk op doorreis naar Australië, maar eenmaal aangekomen op Ko Samed nooit meer weggegaan) Ook nog 3 internationale studenten tegengekomen van Rangsit University. Het Amerikaanse meisje Camille uit NY, de jongen uit Bhutan en nog een jongen, waar ik 1x ben mee wezen stappen.

Zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen, daarna ontbeten, vervolgens een heerlijke back & sholder massage en tot slot weer op naar de pier om naar huis te gaan. Of naja, huis, Sita Villa. Vanavond is het weer echt tijd om naar huis te gaan. Om 11.00 uur worden we opgehaald bij Sita Villa door een busje van school & rond 02.15 uur vliegen we eerst richting Cairo om onze reis vanaf daar te vervolgen naar Amsterdam!!

Voor de allerlaatste keer,

Allerliefst uit Bangkok

  • 27 Juni 2011 - 11:35

    Gea Luttels:

    Hoi Merle,

    Twee weken terug samen met je moeder nog geskyped met je en toen liet je al merken dat je nog helemaal geen zin had om naar huis te gaan. Kan ik me wel iets bij voorstellen als ik al die verhalen lees en foto's zie. Toch leuk om je straks weer 'live' te zien en te spreken. Een goede terugreis gewenst en tot gauw; op de party op 9 juli zijn we van de partij hoor. Je pa en ma hebben zelfs rekening gehouden met onze 'racekalender', ha, ha.
    Groetjes Arie en Gea

  • 27 Juni 2011 - 20:05

    Pauline :

    Ik snap de grap met de vis! Ik vind het leuk!!!

  • 30 Juni 2011 - 10:32

    Lyzette Kappelhof:

    Het fietsen was idd echt hilarisch!:D Ik zie jullie al helemaal voor me hoor bij dat aquarium!:D geniaal.
    Wij gaan vanavond voor de laatste keer een drankje doen op Khao San Road, en zullen nog een laatste keer proosten op de groep. Tot snel in NL!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 42466

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: