Witte stranden, blauwe zee en kleurrijke vissen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Witte stranden, blauwe zee en kleurrijke vissen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Witte stranden, blauwe zee en kleurrijke vissen..

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

04 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Dinsdag hadden we onze eerste cliëntmeeting met onze external and internal client. Dit was wel even spannend, want we wisten niet zo goed wat we ervan moesten verwachten. Alles ging aardig goed, we moesten alleen een paar aanpassingen maken. We hebben ook een CEO, want ja we hebben natuurlijk een ‘echte’ directeur nodig. Dit is Michael Ferarris en hij is een tutor op Stenden Rangsit. Wij moesten woensdag ons project ook aan hem presenteren zodat hij op de hoogte blijft van alle vorderingen. Ook kregen we woensdag feedback van Jens (onze moduulcoördinator en tevens internal client). Hij vertelde ons dat we het goed hadden gedaan, maar dat we bijvoorbeeld met meer keuzes voor de external client (Dit is Kate, zij is wel een echte Professional Event Organizer) moeten komen. Dus bijvoorbeeld niet vragen hoe zij bijvoorbeeld de atmosfeer ziet, maar met voorstellen komen hoe wij denken dat de atmosfeer het beste kan zijn. Dan kan zij alleen Ja of Nee zeggen. Voor de rest hebben we woensdag en donderdag de hele dag aan school besteed, omdat we het weekend weer weg gingen... Oja, en ik ben nog een avond naar de film geweest! Samen met Lyzette, Tamara en Frederike ging ik naar Rio! Animatiefilm in 3D! Briljante film over een vogel dat opgroeid met een meisje en niet kan vliegen. Maar uiteindelijk lukt het hem hoor!!

Want donderdagavond om 22.00 uur vertrokken we richting Koh Chang! Eerst gingen we met de taxi naar Mo-Chit station om vervolgens de skytrain te pakken naar Ekkamai. Vanaf hier gingen we met de bus naar Trat waar we de boot pakten naar Koh Chang. Eenmaal aangekomen op het eiland gingen we met een song taew richting Chok Dee Resort. Deze accommodatie hadden we nog niet geboekt, want het geld was weer terug gestort, maar het zag er leuk uit, dus wouden we daar eerst kijken naar de huisjes. Dit was allemaal wel prima, dus we bleven. Eerst even ontbeten met heerlijke pannenkoeken, want we arriveerden rond 09.00 uur. Na het eten besloten een paar even een powernapje te doen en de rest ging kaarten, waaronder ik. Als ik namelijk eenmaal ga slapen, dan wordt ik erg moeilijk wakker na een uur en wanneer ik wakker wordt ben ik de eerste uren niet te genieten omdat ik langer had willen slapen… Dus ik ging kaarten! We geven weer ‘zevenen’ en dit is een erg leuk spel waar ik, al zeg ik het zelf, toch wel erg goed in ben geworden!

Na het kaarten en de powernapjes werden we opgehaald door de ‘olifanten organisatie’ (naam ben ik even kwijt..) Eindje verderop van Chok Dee bevond zich het olifantenpark.. en dit was geweldig!!!!! Samen met Esther zaten we in een soort van bakje/stoel op Rambo. Eerst maakten we een wandeling door de mooie natuur en vervolgens kwamen we bij een klein meertje. Hier hebben we letterlijk op Rambo gezeten en werden we ook nog eens door hem nat gespoten met zijn snuit! Dit was echt een van mijn geweldigste ervaringen.. Na het wassen gingen we weer terug en hebben we nog even drankje gekregen van het huis. De eigenaar van het park was een fransman uit Paris en verzorgde de olifanten erg goed. Ik ben ook erg blij dat ik dit hier in Thailand heb gedaan, want je kon het ook op Bali doen, maar daar zaten de olifanten als het ware in een park en hier in Thailand heb je de jungle waar ze in wonen. Die avond zijn we naar White Beach gegaan en daar hadden we met Bonnie & Sabrina (aka. De Germans) afgesproken om te gaan eten. Dit was erg smakelijk, maar iedereen was om 21.00 wel aardig uitgeput. Dus gingen we weer op naar Chok Dee voor een goede nachtrust. Maar om deze te hebben, moest er eerst nog even een potje worden gekaart!

Zaterdag werden we al vroeg, rond 9 uur, opgehaald door Sattra Tour om te gaan snorkelen! We gingen in totaal 4 kleine eilanden bij langs! Twee om te snorkelen, een om te chillen op het witte strand met uitzicht op een heldere blauwe zee en de laatste om even wat te drinken. De eerste keer snorkelen was ‘GE-WEL-DIG’!!!! De miljoenen visjes waren echt zoooo dichtbij, je kon ze in principe gewoon aanraken. De vorige keren dat ik gesnorkeld heb op Bali en de Gili’s bekeek je ze echt van boven af, maar deze keer bij Koh Chang zwom je gewoon letterlijk met de vissen. De vissen zwommen hier namelijk zo dichtbij de oppervlakte.. echt super. De 2e keer snorkelen viel een beetje tegen bij de eerste keer, maar was ook nog steeds mooi.

Om 18.00 waren we ongeveer terug bij de accommodatie en ging iedereen zich snel douchen en omkleden om de taxi te pakken naar Lonely Beach. Hier hebben we een leuk Reggae tentje gespot en zijn we gaan eten. Na het eten moest er uiteraard weer gekaart worden. Eerst zevenen en daarna had iemand het briljante plan om te gaan ezelen met opdrachten. Tweemaal was Nederlandse Bonnie de ‘sjaak’. Eerst moest ze op het podium het Wilhelmus zingen in het kader van Koninginnedag. Want ja, ook al zijn we niet in Nederland, Koninginnedag wordt niet vergeten! Het tweede potje verloor ze weer en moest ze een kledingstuk wisselen met een man. De eerste paar mannen hadden er geen zin in en de laatste man zei; ‘’Ik dacht dat je het nooit zou vragen!’’ Bleken er ook Nederlanders in het reggae tentje te zijn! Die nacht zeer relaxt gefeest met de locals, mensen met rasta haar en de Nederlanders!

Zondagochtend werden we vroeg wakker gebeld door Lisanne. Tamara had een hypo gekregen.. Ze heeft al een aantal jaren diabetes en had op Bali ook een hypo gehad. Na een flink uur kwam ze eindelijk bij door het toedienen van frisdrank met een rietje, maar voor de zekerheid was er toch maar een ambulance gekomen. Deze nam haar mee naar de kliniek voor wat onderzoeken. Ze had nog last van verzuring in haar benen, maar mocht na de onderzoeken wel weer terug en ze mocht ook nog wel dingen doen die dag. Toch was iedereen erg geschrokken en hebben we de eerste helft van de dag niks gedaan. Rond 1 uur kwam Tamara weer en hebben we eerst even wat gegeten en is de helft naar de haven gegaan om wat souvenirs te shoppen en de andere helft naar Lonely Beach. Ik ging heerlijk naar het strand.. Hier heerlijk gezwommen in de heldere blauwe zee met wit strand. Rond het avondeten kwam de rest ook naar Lonely Beach en hadden we een super mooie zonsondergang! Hier hebben we bij een tentje gegeten waar je een lekkere maaltijd van de BBQ kon halen en waar er ook nog eens films werden gedraaid.. Fijne afsluiting van de dag na een toch wel heftig begin.

Maandag gingen we dan weer naar huis… Aahh.. Om 09.00 uur vertrokken we en rond 19.00 uur kwamen we pas weer aan bij Sita Villa. Song taew, boot, song taew richting busstation, bus, skytrain, taxi en je bent weer thuis. Ja, 10 uur reizen is niet niks kan ik je vertellen! Om 19.30 hadden we een meeting met onze groep.. Dit duurde gelukkig niet lang en daarna moesten Esther en ik nog even eten & de schone lakens ophalen. Na dit alles nog even voorbereidingen treffen voor de cliëntmeeting, want die hadden we vandaag alweer om 09.15 uur! Veel, maar toch ook weer weinig gedaan op zo’n dag.

Vandaag hadden we dan de cliëntmeeting en het ging op zich wel goed. Morgen krijgen we er feedback op, spannend! En dan nog even de CEO-meeting.. En dan alweer weekend! Donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag zijn we vrij en die worden vast weer goed besteed! Uiteraard met waarschijnlijk een dagje school;) We moeten heus wel wat doen hier! Vanavond ook weer naar de cinema geweest met Esther, Sabrina & Aldrich. 'Drive Angry' stond op het menu in 3D. Wel een leuke film, maar het had niet de 'Wauw'-factor.. Nu ga ik maar eens me bed induiken, het is alweer kwart over 1! Morgen weer rond 7 uur op... It's a hard knock life, muhaha..

Sawadee ka,

Merle