Afstudeerstage: Mission accomplished! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Afstudeerstage: Mission accomplished! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Afstudeerstage: Mission accomplished!

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

30 April 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Afgelopen vrijdag was dan mijn laatste stage dag en wat een fijn gevoel was dat! Een erg voldaan gevoel. Ik heb doorgezet, hoe moeilijk ik het soms heb gehad. Want makkelijk is het absoluut niet geweest. Ik heb verscheidene taken gehad, zoals quotations maken, guest service (24/7), Social Media, selectie van nieuwe stagiaires, inwerken van parttimers en nieuwe stagiaires & het meest gedaan met de back office van de websites. Dit was dan vooral het creëren van nieuwe inhoud voor op de websites met betrekking tot SEO (google vindbaarheid), prijzen, Photoshop en het schrijven van teksten. Al met al heb ik weer een hele lading ervaringen in mijn ‘’koffer’’!

Nu is het ook weer tijd om school op te pakken. Ik heb Stenden de afgelopen maanden nogal verwaarloosd. Vooral omdat ik mijzelf 100% wou geven voor de stage, om maar de ervaringen en uiteindelijk voldoening & waardering te krijgen voor mijn bijdrage de afgelopen 7 maanden. Deze heb ik ook gekregen en dus kon ik met een voldaan gevoel deze afstudeer stage afronden.

Eigenlijk ben ik nu al druk met school, maar ik kon het niet laten om even wat anders te schrijven dan over persoonlijke leerdoelen etcetera. Nu dus maar even tijd vrij gemaakt om deze blog te schrijven, want dit is toch ook alweer een heeeele tijd geleden. Want wat heb ik na mijn Cambodja avontuur eigenlijk nog meer meegemaakt? Erg veel eigenlijk… Maar ja, ik zal het voor mijn begrippen ‘’kort’’ houden. Vooralsnog kan ik niet beloven wat jullie interpretatie is van het woord kort, want in het Merliaans is het altijd wat uitgebreider.

Nieuwe foto's zijn overigens te vinden op deze link: https://picasaweb.google.com/102706226934300385300/AfstuderenInBangkok?authkey=Gv1sRgCMnh9ZWwqO2PigE

Eind december
Tijdens oud & niew ben ik met mede Bangkok-interns (Inge, Liesbeth, Julia, Sebastian & Yon) naar de Saphan Taksin bridge gegaan om af te tellen naar het nieuwe jaar! Vooral om het vuurwerk in een metropolis een keer mee te maken, leek mij al erg spannend! Het was alleen jammer dat het een beetje mistig was… Toch was het vuurwerk erg mooi en kleurrijk om te zien tussen de gebouwen door. In Nederland gaat het dan de hele nacht door, maar in Bangkok was het na de eerste 30 minuten van 2012 al gelijk erg rustig. Toen maar op naar Khao San road om de rest van de nacht daar te vieren. Uiteraard prima vermaakt!

Januari
Vanaf Januari begon iedereen van de Bangkok-interns mij te verlaten… snik snik.. Voor hun was de stage al ten einde en gingen terug naar huis of op reis door Zuidoost-Azië. Erg jammer, maar aan alles komt een eind (en maar goed ook!) Januari was tevens de maand waarin ik Paul heb ontmoet. Dit gebeurde in de meest underground club van Bangkok, genaamd Spicy. Hij studeerde al 2 jaren Business Economics in Bangkok en komt uit Nigeria. Er was gelijk een klik en deze is er eigenlijk altijd gebleven. Hij zorgde ervoor dat ik weer kon genieten van mijzelf en voor wat rust in de weekenden in plaats van elke zaterdag op stap & zondag laveloos. *Ook nog verhuisd begin januari van Intramara naar Thong Lor.

Februari
De maanden januari en februari was ik de enigste stagiaire, Inge was namelijk begin Januari weggegaan en de volgende stagiaires kwamen begin maart en midden maart. Met andere woorden: Een erg drukke periode! Februari was tevens de maand wanneer ik op de 3e 21 jaartjes ben geworden. Dit gevierd met een etentje met de overgebleven stagiaires Julia, Yon & Liesbeth. Ook even een leuk feitje tussendoor:Paul’s verjaardag is op 4 februari.

Maart
Begin maart kwam Tessa bij mij inwonen. Martin, de 1ste Duitse stagiaire ging vanaf midden maart namelijk naar het appartement bij Intramara. Vanaf het eerste moment dat ik Tessa ontmoette klikte het, dus voor de eerste maand was het dan ook geen probleem om samen te wonen in een studio’tje.
Deze maand kwamen mijn ouders ook een bezoekje doen in het mooie Thailand! Voor een te korte 12 dagen kwamen ze langs, waarvan ik ze het eerste weekend Bangkok heb laten zien (Dit vonden ze maar niks) ‘’Bangkok, people love or hate it’’. Ze hebben gelukkig ook wat meer van Thailand gezien, zodat het land gelukkig niet helemaal tegenviel. Tevens het weekend daarop een combi gedaan van visa run/weekend uitje naar Ho Chi Minh City, Vietnam met mijn ouders. Erg fijn om ze weer even te zien! Nu mis ik alleen wel steeds meer de momentjes met mijn mamsie. Even lekker met een vers gezet bakje koffie op de bank met een fleechedeken en lekker kletsen over van alles & nog wat.

April
Nu al een maand met Tessa samengewoond en na ongeveer 24/7 met elkaar ben je wel toe aan wat meer ruimte en tijd voor jezelf, dus dan ga je wat irriteren aan kleine dingetjes. Alsnog is het allemaal prima gegaan en heb ik gelukkig 2 erg leuke laatste maanden gehad! Deze maand de laatste dingen op het werk afgerond en vooral de nieuwe stagiaires & parttimers begeleid. De 27ste was dan mijn laatste dag en hebben Martin & Tessa mij uit het werk mee uit eten genomen in een erg leuk eettentje in Ratchadan en vervolgens naar mijn favoriete straat Sukhumvit Soi 11 bij Nana. Hier tevens naar Above 11 geweest, een roof top bar die net die week zijn deuren had geopend! Dit straatje heeft nu echt alles: Cheap charlies (zoals de naam al zegt, goedkoop barretje), streetbars, streetfood, restaurants als de mexicaan Charlie Brown en Suv 11, Jazz tentje, Old German Beer House (voor steaks en mashed potatoes) Bed Supper Club, nu een roof top bar en straks ook nog een Au Bon Pain (voor me favoriete sandwiches). Maar goed dat ik er niet woon, anders zou ik té veel geld uitgeven…….

Mei
Nu woon ik alweer sinds afgelopen zaterdag bij Paul! Zaterdag dus mijn hele boeltje weer verhuisd van Thong Lor naar Ram Song, ja ja.. Alweer mijn 4e appartement in Bangkok, haha. Het moet niet gekker worden! En dan denk je; ‘’maar Merle dan woon je ook 24/7 met iemand’’. En ja, dat weet ik, maar wonen met je mannetje is toch anders. Eens kijken hoe mijn eerste samenwoon spektakel zal bevallen! Er zijn uiteraard wat cultuur verschilletjes. Een keer tijdens het eten bestelden we kleine kippenbotjes en hij at hem helemaal op… Inclusief het bot! Schrik. Zoals jullie mij kennen, kan ik een aardig leuk gezicht trekken als ik verbaasd ben. Maar goed, hij gaf als antwoord dat er veel calcium in zit. En ik dacht; Ja, dat kan wel zo zijn, maar kom op, bot??

Gelukkig heeft meneertje Nigeria heel wat andere kwaliteiten die veel Nederlandse mannen niet hebben, zoals hoffelijkheid. Hij houdt de deur voor mij open, houdt mijn hand (wordt wel steeds minder..) vast tijdens het oversteken en wil altijd weten of ik veilig ben thuis gekomen. Wanneer we met vrienden zijn, laat hij weten dat ik zijn ‘’meisje’’ ben. (Nederlandse mannen zijn vaak te benauwd om maar iets te zeggen of doen naar hun vriendin als ze bij hun vrienden zijn). En tot slot, hij is erg lief en zorgzaam. Maar zoals de meeste Afrikanen heeft hij ook een stoere appareance. Een perfecte combinatie van alles dus! En wat ook wel grappig is, is dat hij wel wat van mijn vader weg heeft: Hij houdt van voetbal (hij blijft er zelfs midden in de nacht voor op), erg netjes en houdt alles schoon & hij is erg handig (repareert alles het liefst eerst zelf).

Dus wie weet neem ik hem over een paar maanden wel met mij mee naar Nederland!

Allerliefst,

uit Bangkok

  • 01 Mei 2012 - 09:41

    Fenna:

    Lieve Mer!!! Ben apetrots op jou!! je hebt het geflikt!! Topper!! Blij dat je je stage met een goed gevoel hebt afgesloten. Je hebt superveel meegemaakt daar! Hoog tijd om naar huis te gaan! En ben ook erg benieuwd naar Paul! Happy in love zo te horen!!! Liefs vanuit Italy en tot heeeeeeeeeeeel snel :D :D :D xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 42497

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: