Van 16.000.000 mede-inwoners terug naar 6.000! - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Van 16.000.000 mede-inwoners terug naar 6.000! - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Van 16.000.000 mede-inwoners terug naar 6.000!

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

18 Juli 2012 | Nederland, Nieuwleusen

Life at Ram Song
Er zijn alweer 2 maanden verstreken en er zijn heel wat dingen gebeurt. De hele maand mei heb ik mij niet echt op school kunnen concentreren. Ik was op. De stage was zo intensief geweest, dat ik gewoon geen enkele puf meer in mij had om iets te doen. Het samenwonen met Paul ging gelukkig wel erg goed en hij motiveerde mij ook wel om met school bezig te gaan, maar ik kon me er gewoon niet toe zetten. Niet omdat ik geen tijd had, maar ik had er gewoonweg geen energie meer voor.

Ik moest half juni weer het land verlaten voor mijn visa run en zou naar Myanmar gaan. Paul moest een nieuw paspoort, maar moest daarvoor terug naar Nigeria. Hij had een ticket geboekt van 14 juni t/m 30 juni & ik zou naar Myanmar gaan en dan tevens indrukken opdoen voor mijn scriptie. Eind mei is Paul’s vaders helaas overleden als gevolg van een ziekte & daar was hij erg kapot van. Helemaal omdat hij in de 2 jaren dat hij in Thailand studeerde zijn vader niet had gezien en 2 weken voor hij hem eindelijk weer kon zien, kwam hij te overlijden. Toen hebben we geregeld dat Paul een week eerder naar Nigeria zou gaan, dus wat meer tijd had met zijn familie en voor de begrafenis.

Paul’s oudste broer woont in Canada met zijn vrouw en 2 kinderen & tevens is Paul’s moeder daar al voor 2 maanden. Na het overlijden van de vader, is de oudste broer het hoofd van het gezin en beslist wanneer de begrafenis is. Hij moest 5 vliegtickets regelen naar Nigeria en de begrafenis betalen, maar hij kon dat niet allemaal zo snel ophoesten. Nu is de begrafenis 28 juli en dat betekent dat Paul ook in Nigeria blijft….

Bye bye Bangkok, hello Nieuwleusen!
Vijf weken nog op hem wachten in een appartementje all by myself, me and I in de getto van Bangkok trok ik niet. Dus het besluit genomen om terug te gaan Nederland! Nu ik dit schrijf ben ik alweer 2 weken in Nederland. Bijna iedereen weer gezien, flink bijgepraat en nu opzoek naar werk. Weer even centjes verdienen. Tevens gesprek op school gehad en ik ga na de zomer weer lekker beginnen met een frisse start aan mijn scriptie.

Paul komt dan waarschijnlijk eind dit jaar naar Nederland.
Even afzien voor 5 maanden, maar dan heb je ook wat!

Liefs, Merle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1280
Totaal aantal bezoekers 42495

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: