Afstudeerstage - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Afstudeerstage - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Afstudeerstage

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 Augustus 2011 | Nederland, Nieuwleusen

Nieuwleusen, zondag 28 augustus 2011

‘’Ze is net weer thuis en verlaat ons nu alweer’’, krijg ik vaak te horen. Mijn moeder vindt het maar niks. Haar dochter weer weg voor lange tijd en dit keer waarschijnlijk voor een jaar. Ik vind het daarentegen helemaal ge-wel-dig!

Op 28 juni 2011 kwam ik terug van mijn 5 maanden Azië en miste alles vrijwel meteen. Vanaf de 2e week druk op zoek gegaan naar een eventuele afstudeerstage. Ik wist niet goed wat ik nou precies wou, want een afstudeerstage is toch wel erg belangrijk voor de toekomst. Ervaring opdoen in de branche waarin ik wil gaan werken. Eerst was dat altijd steevast de evenementen branche, maar na mijn Azië -ervaring wist ik het allemaal niet meer. Op sollicitatie gegaan bij verscheidene bedrijven, voor verscheidene vacatures van ‘’stagiaire bezorgersmarketing’’ tot aan ‘’stagiaire werving en selectie’’. Moet je nagaan dat ik het allemaal even niet meer wist. Ik moest een afstudeerstage hebben voor na de zomer, anders zou ik vertraging oplopen en dat wou ‘’mevrouw in 4 jaar HBO-diploma behalen’’ niet. Ja, wat betreft school en werk ben ik soms best ijverig!

Vanwege de druk en het niet weten wat ik wou ging ik maar op verscheidene sollicitaties. Na de sollicitaties had ik vaak nog steeds twijfels en uiteindelijk werd ik het ook nooit. Ik was zelfs bijna een scriptie gaan schrijven over ‘’De moeilijke tijd die een student moet ondergaan tijdens zijn zoektocht naar de perfecte afstudeerstage’’. Twee studentes van mijn opleiding vonden dit wel een goed plan en toen ben ik voor de gein zelfs nog een hoofdvraag en deelvragen gaan verzinnen. Na een 2e afwijzing zei Quirine van Loon, medestudente, tegen mij; ‘’Wanneer het bij je past, dan komt het wel!!’’. En met die gedachte bleef ik verder zoeken...

Toen wou ‘’BezoekThailand’’ mij op een dag volgen op Twitter. Ik dacht; ‘’Hé, wat leuk! Een reisorganisatie’’. Dus na wat research te hebben gedaan, heb ik een tweet gestuurd naar BezoekThailand: ‘’Bieden jullie toevallig ook stageplekken aan? #durftevragen’’. Dit deden ze wel en toen heb ik gelijk mijn motivatiebrief en CV opgestuurd. Na 1,5 week had ik dan een Skype-gesprek (videogesprek via laptop) en het klinkt raar omdat de sollicitatie via Skype ging, maar ik voelde echt een klik en dat dit hem ging worden! Gelukkig dachten ze er aan de andere kant hetzelfde over, want tegen het einde van het gesprek verwelkomde de Managing Director Arjan Buffing mij in het team. Wat was ik blij!!!!!!

Nu ben ik alles aan het regelen met school. Ik heb de goedkeuring van Stenden, maar de stageovereenkomst moet nog wel even ondertekend worden door het bedrijf, mijzelf en school. Nadat deze ondertekend zijn staat het pas helemaal vast. Nu alvast wel bezig met een ‘boodschappen’-lijstje maken met wat er allemaal moet gebeuren. Vacciniatie, Visum, OV-vergoeding, studiefinanciering omzetten naar uitwonend en ga zo maar door.. Nog veel te doen!

Maar eerst nog even op vakantie naar Bulgarije met mijn lieve vriendinnetjes Pauline & Fenna. We vertrekken a.s. donderdag naar Sunny Beach om daar 6 dagen heerlijk te vertoeven met zijn drieën!! Een mooie afsluiting van de ‘zomer’ en toch ook wel een afscheidsweekje! Puur genieten!!!!!

Liefs, Merle

  • 29 Augustus 2011 - 07:21

    Jan En Minie:

    Goeie morgen Merle.Tjonge tjonge wat ben jij een avonturier zeg.Wij wensen je weer veel succes en ontvangen jouw mails straks weer van harte.Kalm aan doen in dat vrekte buitenland he.
    Groetjes Jan en Minie.

  • 29 Augustus 2011 - 07:24

    Jan En Minie.:

    O ja Wij wensen jouw samen met je vriendinnen natuurlijk een hele prettige vakantie toe.Het is je van harte gegund.

  • 31 Augustus 2011 - 09:01

    Merle Schottert:

    Hallo Jan en Minie,

    Haha, ja! Je moet wat met je leven hé! Ik zal er weer mooie verhalen van maken;) Dankjewel voor jullie reactie!! Leuk!

    Groetjes, Merle!

  • 31 Augustus 2011 - 11:52

    Jenny:

    Hee Merle,

    Dus zoals het nu lijkt gaan al je plannen door! Leukleuk! Moeten we in huize Kok je maar weer flink gaan volgen via deze WaarBenJij.nu pagina ;)

    Maar eerst veel plezier komende week in Bulgarije!

    Groetjes Jenny

  • 31 Augustus 2011 - 12:54

    Gea Luttels:

    Hé Merle,

    Terug van vakantie en mijn mail aan het bijwerken. Lees ik dat het je gelukt is om een stage te vinden. Hartstikke goed! En nog in het buitenland ook. Helemaal in jouw straatje natuurlijk. Begrijp ik uit je verhaal dat je weer naar Bangkok gaat? Lijkt mij voor komende winter wel een leuk vakantie-adresje!

    Nou, eerst nog maar even lekker met je vriendinnen genieten van een weekje Bulgarije. Veel plezier en we spreken elkaar!

    Groetjes Gea en Arie

  • 31 Augustus 2011 - 15:42

    Fenna:

    Mer! Follow your heart! en vergeet niet om wél terug te komen!! ;) Morgen eerst maar eens op vakantie met zn drietjes :D Op naar Bulgarije, cocktailtjes op het strand!! Zo zin in!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 42511

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: