Back in Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu Back in Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merle Schottert - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok!!

Door: Merle Schottert

Blijf op de hoogte en volg Merle

04 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Dag lieve lezers en lezeressen,

A new journey has begun! Mijn heenvlucht verliep op de NS-manier: met vertraging!! Bij het inchecken op het vliegveld van Düsseldorf, waar ik dus al 2 uren van te voren moest zijn, kreeg ik te horen dat ik 2 uren vertraging had. Rond half 5 moest er dan toch een keer afscheid genomen worden. Na wat traantjes te hebben weggepinkt, ben ik maar snel door de douane gegaan om te gaan boarden. Dit duurde helaas ook een eeuwigheid…

Pas rond 18.00 uur vertrok het vliegtuig van Emirates uit Düsseldorf. Tijdens de vlucht had ik gelukkig wel een mooi klein TV-schermpje waar ik heerlijk films op kon kijken. Hierdoor raakte ik op een gegeven moment wel een beetje afgeleid…. Een vol glas water dat voor mij stond vloog na het niet onder controle hebben van de afstandsbediening (Jaja, ook dat zat bij de TV) in mijn schoot. Conclusie: een natte doos. ‘’Mag ik dat zo zeggen? Ja dat mag ik zo zeggen’’ (Nico Dijkshoorn die Mart Smeets nadoet @DWDD).

De vlucht van Dubai naar Bangkok was ‘whoep whoep’ ff door de beveiligingscontrole en ik zat alweer in het volgende vliegtuig naar BKK. Maarrrrrr het opstijgen heb ik helemaal gemist. Ik dacht namelijk dat ik maar even ‘ingekakt’ was en toen ik wakker werd dacht ik, serieus(!), ‘’zijn we nou nog niet opgestegen?!’’ Maar toen ik na een paar minuten uit het raam keek zag ik lichtjes beneden.. En ja, toen had ik wel even een verbaasde blik! Dit vliegtuig was erg groot (aan bij de kanten 3 stoelen en in het midden 4) en warm dat het was!!!!! Pffff…. wat een hel van een aantal uren was dat!

Donderdag rond 14.00 uur kwam ik dan, finally, aan in Bangkok! Inge, ook een stagiaire voor Win-Win (Asia), kwam mij ophalen samen met de chauffeur. Hij heeft ons afgezet bij mijn appartement, sehr schon!! Ik wist niet goed wat ik moest verwachten, maar dit is ver boven mijn verwachtingen! Inge ging na een kleine introductie van de kamer weer naar kantoor en ik ging eerst lekker douchen. Daarna heb ik nog even een halfuurtje geslapen en me koffer uitgepakt. ’s Avonds gingen we met paar andere stagiaires eten bij Suk 11, vervolgens nog een drankje bij ‘Nest’ gedaan waar er nog meer stagiaires bijkwamen.. Duitsers, Fransen, Engelsen, een Deense.. Noem maar op!

Vrijdag was een ‘bijkom-dagje’… Eerst tot 2 uur uitgeslapen en rond 4 uur ben ik richting het kantoor van Win-Win (Asia) gegaan. Ik had die dag een beetje last van een hangover versus jetlag, want ik kwam die dag moeilijk op gang.. Uiteindelijk ook niet echt op gang gekomen, want ik bleef voornamelijk moe. Nog wel met Inge mee geweest naar haar appartement, zag er ook zeer nice uit, en toen hebben we nog even samen ergens gegeten.

Zaterdag had ik afgesproken met Noah, de jongen uit Kongo, die ik heb leren kennen van mijn minor op Rangsit University. Was een gezellig middagje Big C (grote supermarkt) en relaxen! ’s Avonds nog weer afgesproken met wat stagiaires om te gaan eten & daarna gingen we nog naar club Demo. Zondagmiddag nog naar Siam gegaan om te kijken voor ballerina’s o.i.d. Ik moet namelijk dichte schoenen hebben voor mijn werk, maar ik heb maar 1 paar dichte schoenen mee en die zijn eigenlijk wel iets te warm. Maaarrrr voor Thaise begrippen heb ik erg grote voeten (maat 40) en die zijn bijna onvindbaar.. En als je ze vindt, dan kosten ze 2.000 Baht (ongeveer 50 euro) Voor cheap ballerina’s!! Nou , dat heb ik er nou ook niet voor over! Dus aankomend weekend maar even naar de Chatuchak Market bij Mo Chit.

Gister was mijn eerste werkdag en deze beviel goed! Vandaag was dan alweer me 2e en ik kom er steeds meer in. Eerste dag was vooral introductie in het bedrijf en vandaag had ik al een paar taken. Nog steeds ben ik nog een beetje zoekende in hoe & wat, maar dat is logisch.

Gelukkig kan ik nu wel zeggen dat ik steeds meer mijn eigen ‘plekje’ vind hier! Eerste dagen moest ik wel even flink wennen. Andere omgeving, nieuwe mensen.. Toch heel anders dan studeren samen met 40 andere studenten en nooit alleen zijn. Nu ben ik ’s avonds eigenlijk aldoor alleen. Toch zou ik ook niet anders willen nu.. Ik sta rond 07.40 uur op, vertrek rond 08.20 uur lopend naar mijn werk en werk van 09.00 tot 18.00/18.30 uur. Daarna loop ik weer terug, onderweg eet ik ergens, haal een koffie bij de 7/11 en ben rond half 8 weer in mijn appartement. Douchen, e-mail update, soms skypen, nog even GTST terugkijken en het is alweer bedtijd!

Ook nu is alweer bijna 11 uur, so time for bed!!

Veel liefs,

uit Bangkok

P.S.1: Voor de mensen die benieuwd zijn naar mijn adres:
Merle Schottert
P.V. Apartment CO.,Ltd.
111 Intramara 12, Sutthissarn RD., Samsennai
Phayathai, Bangkok 10400

P.S.2: Smsen, WhatsAppen etc. mag natuurlijk ook!
Mijn Thaise nummer is: +66 860 131 068

P.S.3: Heb je niks met schrijven of mobieltjes, maar ben je close friends met je laptop? Dan mag je me ook altijd mailen (melle_08@hotmail.com, don’t ask why) of bellen via Skype. Mijn Skypenaam is: merle.schottert! Ik neem wel alleen op na 20.00 uur Thaise tijd, is na 15.00 Nederlandse tijd ;)

P.S.4: Binnenkort zal ik even wat foto’s plaatsen van mijn appartement e.d.

  • 04 Oktober 2011 - 17:23

    Lisanne:

    Merliaantje!!!!!!! Wat super leuk om te horen waar je zit!!
    Geniet! Geniet! Geniet!!! xxxx

  • 05 Oktober 2011 - 18:13

    Tamara:

    Heey meis,

    blij om te lezen dat je zo goed bent aangekomen, en dat je oude bekenden weer hebt gezien! Ook leuk om te horen dat je een goed appartementje hebt! In het centrum of net daarbuiten? Nou veel plezier, en ik probeer op de hoogte te blijven via je verhalen! XX

  • 05 Oktober 2011 - 20:47

    Reinie:

    Hoi Merle, fijn dat je reis goed verlopen is, succes met het vinden van schoenen maat roeiboot (geintje).
    We zijn benieuwd naar de foto's van je appartement. Hartelijke groet van Hilko, Mirjam, Rutger, Anneke en Reinie

  • 06 Oktober 2011 - 09:05

    Gea Luttels:

    Hé Merle,
    Nou, als ik het zo lees voel je je al weer helemaal thuis in Bangkok. Het is net of je niet bent weg geweest. Het scheelt natuurlijk wel als je in het buitenland gaat stage lopen op een plaats waar je al eerder bent geweest. Ik hoorde van Henriët dat je inmiddels ook al hebt geluncht met de baas. Dus goed bezig, ha, ha. Enne....als het niet lukt met die schoenen, zetten we hier in Nederland wel een actie op: "Help Merle de Thaise winter door!" We hebben immers je adres, sturen we wat stappers die kant op. Werkze en tot lezens. Groetjes Gea

  • 09 Oktober 2011 - 10:15

    Gea Luttels:

    Heb je al schoenen gekocht? Gisteren was hier in het journaal dat er flinke overstromingen zijn in het noorden van Thailand en dat ze ook in Bangkok vrezen voor natte voeten. Kun je dus beter een paar rubberen kaplaarzen kopen. Had Reinie toch gelijk met die 'roeiboten', ha, ha. Nou, we lezen wel of je het al dan niet droog houdt.
    Groetjes Arie en Gea

  • 10 Oktober 2011 - 12:35

    Fenna:

    Mer!! Leuk je even gesproken te hebben laatst op skype! en wat goed dat je nu wel schoentjes hebt kunnen vinden ;)
    ook weer typisch iets voor jou dat je water laat vallen in het vliegtuig en pas later ontdekt dat je al flying high bent hahahah!!

    heb je adres even over geschreven.. wat een adres zeg!! ;)

    spreek je snel op skype! fijne avond! xxx & be carefullll

  • 22 Oktober 2011 - 09:57

    Biene:

    While reading I got goosebumps!!!! keep us updated - you got another great adventure ahead. love ur writings! Geniet van Bangkok,
    ik hou van jou!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 42509

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Vamos Sudamerica

28 September 2011 - 30 Juni 2012

Afstuderen in het land van de glimlach

10 April 2011 - 28 Juni 2011

Bangkok Dangerous!

26 Januari 2011 - 10 April 2011

Bali Bali

Landen bezocht: